Anbefalte innlegg

Har en bensin lekkasje på S6en min. Det lekker rett ned på ene potta. Er det et kjent problem på desse at tanken ruster og at den begynner å lekke? Klarer ikke å se hvor det kommer i fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper mer på armaturet hvor slanger er tilkoblet. Ta ut baksete og deksel over tanken. Da kommer du til, og jeg vil tippe på at du finner opprinnelsen til bensinsølet. Tror ikke at disse tankene ruster særlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt utav setet, men klarte ikke å finne noe luke? Er jeg SÅ blind eller er den under batteriet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ja, det er et kjent problem at tanken ruster, spesielt i forkanten midt over drivakselen. Det drypte på eksosen på min C4 også. Brukte tanker uten hull ligger i 1500 kroners klassen, ny koster det tidobbelte. Og hele bakstillingen må ned for å skifte tanken.

Luken ligger ikke under baksetet, men forrerst i bagasjerommet, delen mellom det "falske gulvet" og bakseteryggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokket er til høyre oppå 'humpen', på en måte, du må løsne teppet fra baksetene eller langs siden for å komme til. Men det er som Per sier, sikkert rustet på flaten over falsen. Der er metallet strukket maksimalt, og gravrust lager lett små hull etter 18-20-ish år. Jeg har også byttet etter flere forsøk med kjemisk metall og epoxy og masse bensin mellom indre og ytre del av potta.. :P

Egentlig ikke så ille jobb, og du får sjansen til å overhale bakstillingen på en enkel måte samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.