#1 Skrevet August 25, 2014 Hei håper det er noen som kan hjelpe meg.. Ved kjøring kommer det en "suselyd". Høres ut som den kommer fra motorrom. Den er der kun ved kjøring og øker i styrke ved hastighet, ikke turtall. Noen som har tips til hva som kan feilsøkes? Det er A4 Avant 2006 2.0Tdi med MLT kasse Det er ikke hjullager.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2014 Har dessverre ikke noe svar til deg, derimot har jeg tilsvarende problem. Så skulle gjerne sett om noen har en idé om hva dette kan være. Det er Audi A4 2.0 TDI B7 for min del. Så vidt jeg har klart å fastslå, så følger ulingen/susingen hastighet og ikke turtall, hos meg også, og kommer kun når bilen er i bevegelse. Øker i styrke og frekvens (tonehøyde) med hastighet, merker den først mellom 40 og 50 km/t, blir veldig markant mellom 50 og 90 km/t, forsvinner tilsynelatende over 90-100 km/t, eller eventuelt blir overdøvet av motorstøy/hjulstøy. Vet ikke om du har noen andre symptomer, men hos meg så er akselerasjon og generell guffe akkurat som det har brukt å vært, det er kun den ulyden. Jeg synes jeg kan ane en smule vibrasjon, men er litt usikker. Veldig svak i så fall. Jeg merket lyden første gang i månedsskifte september/november tenker jeg. Mener at ulyden kan ha blitt en smule mer markant siden da, men ikke sikker. En tilleggsopplysning for min del er at EGR-ventilen ble byttet hos Möller i Trondheim i sommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2014 Kan ikke være noe så enkelt som at bunnplata under motor har sprekt eller henger litt ned da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2014 Hei grunnen til at jeg utelukket hjulager i første tråd var fordi jeg hadde bil inne på verksted A på service men de klarte ikke finne feilen. De sa det ikke var noe med hjullager og skylte på dekkstøy. Hos verksted B ble venstre hjullager byttet og lyden borte hører du om støyen kommer fra v eller h side? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2014 Er den gummilista som tetter mot baksiden av panseret ved torpedoveggen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2014 Hei grunnen til at jeg utelukket hjulager i første tråd var fordi jeg hadde bil inne på verksted A på service men de klarte ikke finne feilen. De sa det ikke var noe med hjullager og skylte på dekkstøy. Hos verksted B ble venstre hjullager byttet og lyden borte hører du om støyen kommer fra v eller h side? Hos meg er det vanskelig å høre hvor lyden kommer ifra egentlig, det virker som om den kommer forifra, men klarer ikke retningsbestemme den noe bedre enn det. Jeg skal prøve å få laga en kjapp video i løpet av helga for å la folk få høre hvordan dette arter seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...