#1 Skrevet August 25, 2014 Har anskaffet et lite prosjekt, en 1998 A6 1,8t quattro. Denne har noen nykker, den er blant annet ufattelig dau. Har ikke hatt 1,8t før, men har lest meg fram til at luftmengdemålet ofte kan være årsaken. Har prøvd å bytte til en billig ny slik fra ebay, men det er ingen endring. Problemet oppstår ved pådrag, ingen futt. Om jeg bånner gass i fri hoster den til litt, akkurat som den ikke vil hlre snakk om full gass.. Den har også masse frieksos, men det er etter katalysator.. Har ikke vagcom og ikke feilsøkt. Innrømmer gjerne at jeg ikke har søkt altfor mye på forumet, men kom gjerne med tips Where to begin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2014 Vag-com... Lmm, n75, falskluft, vakuum slange lekkasje og temp sensor er vel standard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2014 Temp.sensor ja.. Den i instrumentpanelet er helt død, kan det ha en sammeheng, eller er det forskjellige følere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2014 Sitter en sensor bak toppen med et blått eller grönt stikke på, usikker på farge på stikket i forhold til de forsjellige årsmodeller, denne sensoren heter G62 sensor på 'vag-språket'. Den gir både instrumentpanel og motorstyring info om motortempen, om denne er defekt så kan det skape mange tullete feil, anbefaler og kjöpe en ny på Möller, Meca eller Mekonomen, NBS og lignende kopier har det vist seg og väre mange versjoner av. Det förste du bör gjöre er uansett og lese av feilkoder innen du börjar og skifte ut deler., det kan väre så mye rart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2014 Takker! Skal få koblet på vagcom og se hva som dukker opp! Skiftet lmm for jeg tenkte dette var sikkerstikk [emoji1] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2014 (endret) Coiler er greit å sjekke. Om ikke denne er byttet så er det stor mulighet for at den er morken. Altså trekkes det falsk luft inn i innsuget, og bilen går som en dass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2014 Coiler er greit å sjekke. Om ikke denne er byttet så er det stor mulighet for at den er morken. Altså trekkes det falsk luft inn i innsuget, og bilen går som en dass. [ATTACH=CONFIG]214745[/ATTACH] Får ikke vedlegget til å funke..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 28, 2014 Tok en rask vagcom-runde i kveld.. Har sharewareversjon, så alle koder har ikke tilhørende tekst. Her er kodene: 12 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 01249 - Shareware Version. To Decode all DTCs 26-10 - Please Register/Activate - Intermittent 01250 - Shareware Version. To Decode all DTCs 26-10 - Please Register/Activate - Intermittent 01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32) 26-10 - Output Open - Intermittent 01252 - Shareware Version. To Decode all DTCs 26-10 - Please Register/Activate - Intermittent 16502 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0118 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent 01165 - Shareware Version. To Decode all DTCs 17-10 - Please Register/Activate - Intermittent 17967 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1559 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 17967 - Throttle Body (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent 17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 16486 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0102 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent Slettet disse kodene og kjørte en tur, men det kom ingen nye feilkoder i løpet av kjøreturen. Regner uansett med noe ligger og lurer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...