Anbefalte innlegg

Hei,

 

hvor langt ut kan en gå på inpress på B7 uten at det stikker ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

hvor langt ut kan en gå på inpress på B7 uten at det stikker ut?

 

Kommer også an på felg- og dekkbredde, men med f.eks. 8 toms felg og 235 dekk (som VW leverer i 18 tom), så er det vel ET45 som er helt trygt og litt nærmere 40 kan gå bra, men kan også subbe, bak med last eller senk. 8,5 tom ET45 går vel også bra fordi dekket sitter på eksakt samme sted, bare bittelitt mer strekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte 9x20 et47, med 265 dekk. Det subbet pitte litt, bake, pga sportsunderstell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med det meste på b7 tror eg, største problemet er avstand mellom dempere og hjul om impresset blir for lavt. Kjørte 19x9,5 et 30 mest. Med 235x35x19. Fungerte fint, subba litt bak med senka bil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte 9x20 et47, med 265 dekk. Det subbet pitte litt, bake, pga sportsunderstell.

 

Har kjørt med det meste på b7 tror eg, største problemet er avstand mellom dempere og hjul om impresset blir for lavt. Kjørte 19x9,5 et 30 mest. Med 235x35x19. Fungerte fint, subba litt bak med senka bil. :)

Tipper dere snakker om Audi A4, mens OP snakker Passat....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 8,5x20 et 35 med 235/30-20 fk453 på min 2012mod. Senket 35mm med kw fjærer uten å justere noe på hjulvinkler. Subber litt i locariskjermene bak med mye last men ellers er det helt problemfritt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper dere snakker om Audi A4, mens OP snakker Passat....

 

Der har du så rett så rett Frode 😆😆 så det ikke før nå. Hehe. Kjører dog 18x8,5 et 35 på min Passat. Uten noe prob. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du så rett så rett Frode 😆😆 så det ikke før nå. Hehe. Kjører dog 18x8,5 et 35 på min Passat. Uten noe prob. :)

 

Men ET35 og vanlig brede 235 dekk subber bak dersom bilen er senket eller lastet. Til og med ET40 og 235 subber, såvidt, etter hva jeg har hørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo nevne at bruttern kjører 8,5x19 ET 34 med 215/35 og 9,5x19 ET 47,8 med 235/35-19 på sin Variant. Dette subber ikke nå, men bilen har nå orginalt R-line understell. Blir H&R 110mm snart, så får vi se hvordan det går. Vi bør vel få på noe bredere foran også

 

Mobilbilder

DSC_0122_zpshq8oy4ln.jpg

DSC_0123_zpsykf6xg0a.jpg

DSC_0124_zpst7kz8x9h.jpg

DSC_0125_zpsffqt5bn5.jpg

DSC_0126_zpswat3p3ou.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper dere snakker om Audi A4, mens OP snakker Passat....

 

nope. Passat 2012. han har vel skrevet passat b7 i topic :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 8,5x20 ET40 med 245/30 Goodyear Eagle F1 på 2012 variant r-line m/sportsunderstell.

 

Subber litt i "plast"innerskjermene bak med last. Håper å bedre dette med et hakk smalere dekk når disse er utslitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for innspill.

Skal valse buene så utforsker litt hva en kan ha. Tenkte ET25 18" med 275/40 eller noe slikt.

Bare klaringa innover er der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for innspill.

Skal valse buene så utforsker litt hva en kan ha. Tenkte ET25 18" med 275/40 eller noe slikt.

Bare klaringa innover er der

 

Hvorfor ødelegge skjermene med små felger og brede dekk som hverken hver for seg eller sammen passer bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skal jeg med 20" på 35 profil som hverken hver for seg eller sammen med bilen passer ujevnhetene i veien?

klart senk og noe større felger med liten profil ser mye bedre ut.

kjører ikke på autobahn her dessverre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skal jeg med 20" på 35 profil som hverken hver for seg eller sammen med bilen passer ujevnhetene i veien?

klart senk og noe større felger med liten profil ser mye bedre ut.

kjører ikke på autobahn her dessverre:)

 

Det er greit, men når VW leverer 235/40 18, så er vel beste tips å beholde det da, istedenfor å sette på 1 tomme større dekk som bare gir problemer med subbing, dårlig akselerasjon og sporing. Vet ikke om du har noen referanser, men 275 dekk med ET25 vil stikke langt utenfor skjermene, klin ulovlig, ser latterlig ut og ubrukbart.

 

Hvis man ønsker større hjul enn originalt men samtidig litt mindre glippe i skjermene og ok look, så ville jeg satset på 8,5 eller 9x19 ET45 med 235/40 19.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se. Dimensjonen jeg oppga var bare synsing da de skal gå i takt med valsede buer.

Men takk for innspill. 235/40 blir dessverre ikke aktuelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se. Dimensjonen jeg oppga var bare synsing da de skal gå i takt med valsede buer.

Men takk for innspill. 235/40 blir dessverre ikke aktuelt.

 

Ok kommer bare med mine erfaringer. Valset hjulbuene kraftig på en Passat i 1999 for å få plass til 9,5x18 ET30 foran, det er noe av det dummeste jeg noengang har gjort med en ny bil fordi det ødelegger bilen. Å brette inn flensen litt er en ting, men når man valser ut skikkelig, så sprekker lakken, innerskjermene passer ikke lengre og platene/kanten blir såpass tynn at den er veldig utsatt for flassing og skader. Men hvis det er bil det ikke er så nøye med du snakker om, så er det vel bare å kjøre på og modifisere max.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir selvfølgelig gjort på et verksted tilhørende lakkering etc.

Ikke snakk om å modifisere max heller.

Men nå sporer det av. Uansett, takk for innspill, så får jeg se hvordan det blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bor på bydga, no problem å kjøre med 9x20 og 35/40 profil. selv fruen klarte det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å kuppe noen tråd, men hva er anbefalt eller greit nok når man bare skal opp til 18" fra 16" på en sånn bil? Hvordan blir 8,5x18? Skal være bruksbil som fruen skal kjøre på lik linje som meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bor på bydga, no problem å kjøre med 9x20 og 35/40 profil. selv fruen klarte det :)

 

Nå var vel ikke problemstillinga hvorvidt vanskelighetsgraden er anngående lavprofilskjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans, hva tenkte du egentlig her? Var målet å få mest mulig gummi for å beskytte felg? Eller var det andre ting?

 

Orginaldim vs "din dim"

 

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=235&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7&offset=45&width2=275&aspect2=40&diameter2=18&wheelwidth2=8%2C5&offset2=25#content

 

Hvis du absolutt vil ha 18" og brede dekk ville jeg ikke ha gått for noe større enn 265/35-18. Det går kanskje med 9 ET 45-46 et sted om du valser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Daniel Olsen1 : min ble levert med 8*18.. 235*40*18 husker ikke ET i farta.

 

Takker! Fyller 18" noe i hjulbuene eller burde jeg heller vurdere 19"? De sommerhjulene dine så ganske så snopt ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.