#1 Skrevet August 27, 2014 Som i topic: Hvilke biler har 24v VR6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 27, 2014 Ikke heng meg om jeg tar feil nå, men tror alle 2.8 har 24v? Og 2.9 er 12v. Caravelle og Golf 3 har 2.8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 27, 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/VR6_engine Golf, Bora, T4, Beetle RSi, Audi TT, Audi A3, Golf5 R32, Passat (32, 36), Porsche Cayenne, Tuareg, Volkswagen R32. (Eller tenkte du bare på de under 3l?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 27, 2014 De gamle som faktisk het VR6 i navnet er vel alle 12v? Og nyere, altså tverrstilte v6 motorer, er alle 24v? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 27, 2014 De gamle som faktisk het VR6 i navnet er vel alle 12v? Og nyere, altså tverrstilte v6 motorer, er alle 24v? VR motor vil si de ikke er V motor, men V i rekke. Pga 15' vinkel og ikke 90. Uavhengig av ventiler og volum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 27, 2014 Det vet jeg jo, derfor jeg skrev som jeg gjorde. Men de nyere generasjonene har ikke beholdt vr6 navnet, så lurte bare på om det var så enkelt at de nyere tverrstilte v6 motorene alle var 24v? Pluss touareg og Cayenne som er langstilt da, men en slik kommer jeg ikke til å betale for 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 27, 2014 Emblemet på bakluka har ikke med motor konstruksjon å gjøre, det går ene å alene på markedsføring. Alle nye VR6 motorene er 24v både i Caravelle og de andre nevnte modellene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 27, 2014 Wikipedia stemmer visst overens med min påstand, de eneste VR6 som var på 90-tallet var på 2.8 og 2.9 liter, og kun 2.8 hadde 24v. Alle de nye er også 24v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 27, 2014 Tror ikke du skjønner hva jeg skriver, men jeg vet hvertfall at alle tverrstilte "V6" motorer er VR6 motorer, spm var bare om alle nyere generasjonene "V6" var 24v, og det har jeg nå fått bekreftet, takk skal dere ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 27, 2014 Så lenge du blander begrepene er det ikke enkelt å svare. V6 motorene i dag er som regel 30v. VR6 motorene er 24v. Mange VR6 modeller har V6 emblem på bakluka for å ikke forvirre intetanende forbrukere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 27, 2014 Kan du nevne EN eneste 30v tverrstilt motor? Isåfall kan jeg skjønne at det kan forvirre deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 27, 2014 Kan du nevne EN eneste 30v tverrstilt motor? Isåfall kan jeg skjønne at det kan forvirre deg Kom med en V6 motor som er tverstilt så skal jeg følge opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 27, 2014 Nå er du bare vrang kikk på bakluka på en Golf da jeg skreiv oppe her tverrstilt "V6", hva er det å misforstå? Men ok, jeg har fått svaret mitt jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 27, 2014 hehe det er sikkert flere enige med deg i Ikke meningen å være slem. Det jeg prøvde få frem er at å se på bakluka på en Golf og under panseret er ikke det samme, pga merkevaren. Det er kun snakk om en type, VR6. Enten den er 12v eller 24v. Siden Golf MK4 ble levert med både 2.8 12v AAA/AFP motor og 2.8 24v AQP/AUE som du sier er VR6 og V6 tverstilt. Begge er VR6 motor med V6 emblem. Samme som haldex, 4motion, quattro navnet, det sier ingenting om hva slags system man har i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 27, 2014 Jaja, poteto potato! Men det er nok en feil i Wikipedia siden, som først lister opp 24v VR6 helt fra 1991. Og samtidig i artikkelen under skriver at 24v ble introdusert i 99. Men da har du jo også bekreftet at det finnes 12v som har "V6" på bakluka, så det går ikke lenger an å anta at alle biler med tverrstilt motor og "V6" på luka er 24v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 27, 2014 Emblemet på bakluka går kun på varemerket og er ikke et teknisk begrep nei. Tverrstilt V6 motor er vi jo enige i at ikke finnes i VAG Ironisk nok står det også V6 på motor dekselet på flere biler, selv om det er VR6 motorer. Bla Cayenne. Tror det kun var i USA man fikk Mk4 plattform med 12v motoren, så selv om det ikke er noen fasit vil man kunne anta at en Golf MK4 V6 i Norge er en VR6 24v motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 27, 2014 Det er jo strengt tatt en V6, men kun i 15 grader, så det er jo ikke helt feil heller. Står jo V6 på 24v i golf også. Drømmer om et litt annerledes prosjekt en alle som bygger 5'er, og da har jeg jo litt biler å hente motor ifra. Blir nok neppe plukket av noen norsk bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 27, 2014 Det er jo strengt tatt en V6, men kun i 15 grader, så det er jo ikke helt feil heller. Står jo V6 på 24v i golf også. Drømmer om et litt annerledes prosjekt en alle som bygger 5'er, og da har jeg jo litt biler å hente motor ifra. Blir nok neppe plukket av noen norsk bil. Nei, V6 og alle andre V motorer har to topper. Derav V formasjon. VR6 har kun en topp, pga 15' og 10' i FSI motoren. Derfor heter det ikke V, men VR6 pga rekke motor i v formasjon. Slutt å bland begrepene nå Det er ingen V motor!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 27, 2014 De har jo ikke V formasjon pga toppene. Det er jo formasjonen på sylinderne, og om de står i 10, 15, 60 eller 90 grader spiller jo fuck-all.. Kanskje vi skal begynne å kalle en Chevrolet smallblock for L8 istedet da siden den er så nære 90grader hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 27, 2014 De har jo ikke V formasjon pga toppene. Jo det er akkurat det de gjør. Sylindere på rekke med en topp heter rekke motor. Sylindere i V formasjon med to topper heter V motor. Sylindere i V formasjon med en topp heter VR. The name VR6 comes from a combination of V engine (German: V-Motor), and the German word "Reihenmotor" (meaning "inline engine" or "straight engine") - and so is described as a "Vee-Inline engine" (VR-Motor). It shares a common cylinder head for the two offset banks of cylinders. It has a specific sound that is unique and different than either inline or "V" engines. The engine is currently in use in a variety of VW models. http://en.wikipedia.org/wiki/VR6_engine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 27, 2014 Det er faen ikke rart det blir krig i verden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 28, 2014 Synd jeg er offshore, ikke så lett å få tak i popcorn og cola 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 28, 2014 Synd jeg er offshore, ikke så lett å få tak i popcorn og cola Såå vanskelig er det da ikke Lettere i Korea kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 28, 2014 Hehe, men artig å diskutere litt da, er jo bare bagateller, men om alle har samme oppfatning av alt, så hadde det blitt kjedelig. Takk for all informasjon Finn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 28, 2014 Er planen å montere dette i langstilt konstruksjon? Sjekk ut denne linken i såfall: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5136680-VR6-Swap-into-a-Audi-A4-B5-Information 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...