#26 Skrevet August 28, 2014 VR6 fra Golf 3, Vento, Corrado, Caravelle og Passat før 1998 var 12V uavhengig av 2,8 og 2,9. VR6 (SÅKALT V6) fra Golf, Bora, Passat etc. etter 98/2000 var 24V. Og når det kommer til "V6" diskusjonen... Dere krangler jo værre enn FRP og AP gjør! Kan forsåvidt nevne det at Volkswagen har aldri laget en V6-motor til hverken Golf, Passat eller noenting annet. MEN, det finnes enkelte varianter som bruker en rettstilt Audi V6-motor med Quattro (Men dem har kalt det 4-motion). Vi har en slik en i Bodø - Kjempeforvirrende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet August 28, 2014 VR6 fra Golf 3, Vento, Corrado, Caravelle og Passat før 1998 var 12V uavhengig av 2,8 og 2,9. VR6 (SÅKALT V6) fra Golf, Bora, Passat etc. etter 98/2000 var 24V. Og når det kommer til "V6" diskusjonen... Dere krangler jo værre enn FRP og AP gjør! Kan forsåvidt nevne det at Volkswagen har aldri laget en V6-motor til hverken Golf, Passat eller noenting annet. MEN, det finnes enkelte varianter som bruker en rettstilt Audi V6-motor med Quattro (Men dem har kalt det 4-motion). Vi har en slik en i Bodø - Kjempeforvirrende Morna Jens! Passat kom med V6 30v 2.8 193hk som man også fikk i Audi ja. Drivverket er langstilt torsen diffrensial med permanent firehjulstrekk. På bakluka stod det i 1999: VW har siden kalt bilene sine med firehjulstrekk for 4motion. Det er kun et varemerke og har ingenting med den tekniske løsningen på bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet August 28, 2014 Boom. Rett skal være rett :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet August 28, 2014 Kuriositet: Da VR-motorene kom så mener jeg at forkortelsen skulle stå for Versetzt Reihe (Forskjøvet rekke / Rekke med offset). Kan Googles også. Noen har også ment at det står for "Verkürzter Reihenmotor", forkortet rekkemotor, det er jo også "riktig". Hele utgangspunktet var vel utfordringen med å få plass til en motor med flere sylindre enn 4 plassert på tvers, uten å bruke en (normal) V-motor. VRx blir jo noe kortere enn en Rx (men lengre enn Vx) Volvo er vel en av de få som har mer enn R4 (en R5) på tvers. (Tror også jeg har sett "We Are 6" (cylinders) i en reklame for VR6?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet August 28, 2014 Jeg tror faktisk at det er Verkürzter Reihenmotor som var det "egentlige" navnet.. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet August 28, 2014 Volvo er vel en av de få som har mer enn R4 (en R5) på tvers. Det stemmer, og de har faktisk også en rekkesekser på tvers I S80 T6. Twinturbo er den også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet August 28, 2014 Og Ford som har en (Volvo) R5 på tvers i Focus RS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet August 28, 2014 Er planen å montere dette i langstilt konstruksjon? Sjekk ut denne linken i såfall: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5136680-VR6-Swap-into-a-Audi-A4-B5-Information Ja, har sett denne tråden før, gøy lesning. Jeg har mest lyst til å putte den i en 80 Competition da, for se hva jeg får tak i når garasjen er klar for å ta imot et prosjekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet August 28, 2014 Og du har en R5 på tvers i transporteren din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet August 28, 2014 Golf MK5 og Audi TTRS/RS3/RSQ3 har rekkefemmer på tvers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet August 28, 2014 Visste ikke om disse små VAG som hadde 5'er på tvers, stilig.. Transporteren er jo så som så, den er jo litt breiere enn en Golf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet August 28, 2014 Golf MK5 og Audi TTRS/RS3/RSQ3 har rekkefemmer på tvers Hvilken Golf 5 modell har det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet August 28, 2014 Hvilken Golf 5 modell har det? Golf (rabbit) og Jetta i USA har 2.5l 5syl 150/170hk som innstegsmodell. Høyt utslipp/forbruk gjør den like dyr som en GTI i pris her i landet Er et par som har funnet veien hit likevel som flyttelass sikkert, går en Jetta MK5 2.5l her i Stavanger, morsom lyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet August 28, 2014 Ah, stemmer det. Da gjelder dette også New (new) Beetle også, denne kommer med 2,5 rekkefemmer i usa Altså den som selges pr i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet August 28, 2014 Siden vi er ute på jordet: VW eksperimenterte også med en annen måte å få til økt slagvolum uten at den tverrstilte motoren ble for lang - noen som vet hva jeg tenker på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet August 28, 2014 Som i topic:Hvilke biler har 24v VR6? Drit i USA modeller. Internett er spammed ned av USA info om VR6. De får alltid det kjipeste Europeiske bil produsenter lager uansett.Om de i det hele tatt får.. Og jeg regner heller ikke med du skal importere en motor fra USA. Her et par Euro modeller jeg kommer på: Golf/Bora/Seat Leon V6 4Motion. "2.8 24V VR6" Sharan V6 "2.8 24V VR6" Mercedes V280 24v Beetle RSI "3.2 24V VR6" Golf mk4/mk5 R32 "3.2 24V VR6" Caravelle V6 "2.8 24V VR6" Ford Galaxy V6 "2.8 24V VR6" Multivan/Transporter V6 "3.6" VR6 24V Touareg V6 "3.2 / 3.6" VR6 EOS V6 "3.2" VR6 24V Phaeton V6 "3.2/3.6" VR6 Cayenne V6 gen1 "3.2" VR6 Cayenne gen2 "3.6" VR6 Passat R36 FSI "3.6" VR6 300hk Passat sedan/stv/CC V6 FSI "3.2" VR6 250hk Skoda Superb V6 "3.6" FSI VR6 Audi TT 3.2 VR6 Audi A3 3.2 VR6 Er da litt å velge i. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet August 28, 2014 Golf MK5 og Audi TTRS/RS3/RSQ3 har rekkefemmer på tvers Og bare for å fortsette avsporingen: I siste produksjonsår av første generasjon New Beetle ble den levert med 2.5 rekkefemmer, dog kun i Statene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet August 28, 2014 Mercedes Vito kom med 12V ihvertfall. Vett ikke om de kom med 24V ved senere modeller. Kristians Liste ser rimelig komplett ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet August 28, 2014 Seat Alhambra V6 "2.8 24V VR6" må med ...men ikke http://carfinderph.com/vehicles/automobile/1997-mitsubishi-galant-vr6_i1708 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet August 28, 2014 Enda litt mer avsporing, men husker eg såg oppi panseret på en volvo s80 med v8er i sommer, var fader meg på tvers den å! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...