Sette AEL girkasse på AAT A6

Anbefalte innlegg

Hey!

Lurer på om det er nødvendig og bra (lønnsomt) og sette en AEL 6 trinns girkasse på min AAT (5 Trinns) Med tanke på drevinga osv? Vil jeg merke forskjell og hvordan? Er FWD og ikke Quattro!

Chippa til ca 140hk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig, heller ikke lønnsomt men det er bra. ;)

Girene blir jo litt tettere slik man hele tiden kan legge den i et gir som passer best mulig, og placeboeffekt gjør at akselerasjonen føles raskere.

6. trinns har litt høyere utveksling i høyeste gir, husker ikke hvor mye men tipper den senker turtall i 100 km/t med et par hundre omdr/min.

Du må ha med giroverføring og spakstell også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey! Om prisen er OK så blir det vel bytta!

Har det noe og si for diesel forbruket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey! Om prisen er OK så blir det vel bytta!

Har det noe og si for diesel forbruket?

På disse motorene, er forbruk tett koblet til turtall. Veldig tydelig om man har computer og ligger i 4. gir på flatmark og skifter til 5. gir med samme hastilghet. Forskjellen kan være et par dl/mil.

Forskjellen på turtall i 5 og 6 trinns kasser er ikke så stor at du vil merke så mye med mindre du kjører mye langkjøring på høyeste gir. På langkjøring i høyeste gir kan man driste seg til å tippe at du får senket forbruket med 0,05

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey det er såpass ja :) Ligger du i 110 så har du forholdsvis "høyt" turtall, var bare inne på tanken at kanskje en 6 trinns senker det en del.. så er det jo det av bunndraget på disse er heeelt forferdelig x)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.