Ingen oljetrykk - har noen ideer hva problemet kan være?

Anbefalte innlegg

Motoren: 2006 2.0 tdi (BMP) 140hk

Jeg har problemer med at det ikke er noe oljetrykk på motoren. Har frem til nå trodd det har vært problemer med selve oljepumpen ettersom dette er en kjent svakhet på disse motorene.

Fikk bilen hjem i dag etter at den har stått hos møller et par uker. Har sett nærmere på oljepumpen og utifra hva jeg kan se er det absolutt ingen ting feil med den. De to feilene jeg har lest om er problemer med kjededriften som driver pumpa og at balanseaksling blir rund og glipper. Min pumpe har tannhjulsdrift og balanseakselen er helt intakt.

Det lekker ikke olje fra motoren noe sted og det ryker ikke av eksospotta.

I forbindelse med dette problemet har turboen tatt fullstendig kvelden. Kan skader på turboen føre til at oljen går tilbake i bunnpanna uten om det normale løpet og at dette fører til problemet med oljetrykket?

Noen andre forslag til hvor problemet kan ligge?

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selve akslingen fra balanseakselen til oljepumpa er hel også? du har hatt det ute for og sjekke det regner jeg med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde pumpe fra hverandre nå og ser så riktig at akslingen mellom balanseakslingen og oljepumpa er tilnærmet rund. Da er mysteriet løst.

Takk for godt spørsmål!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare sjekk nøye etter at sporet i ballanseakselen også er helt for min var rund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.