#1 Skrevet August 30, 2014 Jeg har en B8 som har vært litt kranglete i hele mitt eie. Hver morgen når jeg kjører til jobb så begynner den å "feiltenne/hakke" etter å ha kjørt 1 km. Det skjer på samme sted innenfor 100m hver dag. Det varer i 5-10 sekunder og så blir den fin igjen. Når jeg starter bilen når den er varm forekommer dette sjeldnere. Jeg har også problemer med at den noen gang "hopper" når jeg skal ta løs. Vanligvis så slipper man bare bremsen og så begynner bilen å rulle, men noen ganger vil ikke bilen starte å rulle så man må da gi litt gass. Da er det akkurat som at man ruser den opp og dumper clutsjen og bilen gjør noen kaninhopp. Føler meg nesten som ei gammel kjærring bak rattet. Dette skjer oftere når man skal starte i små oppoverbakker og hvis det er passasjerer i bilen. Bilen har vært på alle service, senest for 2 uker siden, men den var slik før service så det er ikke noe audisjappa har gjort. Har kjørt vagcom-diagnose på den og det er null feil. Noen som har vært borti disse feilene? Er partikkelfilteret tett? Er det noe styringselektronikk på Multitronickassen som er dårlig? Jeg har blitt vant med disse feilene nå så jeg har funnet måter å sette i gang når jeg kjenner at bilen ønsker å kaninhoppe gjennom rundkjøringene, men hvis jeg en dag har lyst til å selge bilen er det ikke lett å få solgt når girkassen "krangler". -JM- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2014 Hei! Fruen har samme problem med sin 04 Audi A6 1,9 tdi multitronic. Eg har null stilt adapsjonsverdiane til girkassen kalibrert/ lært den på nytt. Då blei problema med hoppinga og at den ikkje vil clutche ut mykje betre. Skal prøve å køyre Tunap rensestoff på girkassen og bytte flushe den etterpå. Var tenkt å gjere dette innan to veker. Kan gje deg ei tilbakemelding om kassen blir noko betre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...