Sliter voldsomt med utløserlager på Caddy 09

Anbefalte innlegg

Hei dere der ute!

Er stort sett fornøyd med min caddy, rent bortsett fra temaet clutch.

Første kangen var i jula, da røk den en gang. Det gikk på garanti, og det var en sum på 20 000.

så i slutten av ferien kom den tilbake igjen og ble sendt inn igjen og da var det nye 15 000. (på garanti)

etter nye 100 kilometer kom den tilbake + en skikkelig bankelyd når deg triller på girene og er inne på møller igjen. Bankelyden skulle dem iallefall fikse. Men hva er det dem ikke får til? dem prøvde seg på å si at det er vanlig å høre utløserlageret. men vi gikk rundt til flere biler der og hørte. men da kom det en haug med unskyldinger. Nå er jeg dritlei egentlig :P noen tips? Blir så matta ut av sånne ting.

Har hørt av en VW mekaniker veteran at, det er masse lagere før utløserlageret. og om du ikke skifter alle samtidig så vil den komme tilbake fort. Og jeg må si jeg begynner å tro på det :P

noen tips? anyone? :-)

Edvart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ulyd når du har bilen i fri og står å går på tomgang?

Eller er ulyden der når du kjører med bilen og ikke har clutchen i fri?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens bilen står på tomgang og trykker inn clutchen. :-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å si noe uten å se det selv, utløserlageret er det eneste som er i bevegelse når du trør inn clutch og bilen står i ro.

Alle lagere i girkasse og drivaksler står i ro.

Nå er det en del svakheter rundt svinghjulet på disse bilene, hvis det er bankelyd høres det nesten ut som det kan være noe her som tar i clutchhuset eller noe i den duren.

Har utløserlageret blitt bytta to ganger? Til 20 og 15 tusen kroners reparasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bankelyden er i neboverbakke altså noe rundt motorbrems. men utløserlageret ryker :-/ men jeg skjønner ikke hva som er problemet med at dem liksom aldri klarer å ordne det :-( :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.