Overhale Turbonetics E46 eller kjøpe ny/tilsvarende?

Anbefalte innlegg

Har hatt turbohavari på min Turbonetics E46 turbo; mutteren til akslingen har falt av og nå er det slark i alle retninger..

Er det lønnsomt/mulig å overhale den, eller likegodt kjøpe en ny en?

Og er det en annen turbo som anbefales i stedet? Bilen er bremset med 380hk i motor på 1,5bar med E46 turboen..

Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verden har vel gått videre siden T04-E46 var på topp :P jeg hadde lagt pengene i noe nyere.

Holset HX35 med minste 7-bladers komp hjul (50mm inducer) og 12cm eksoshus er en billig og skuddsikker turbo for opp mot 450-460hk på 2.2 femmer på vanlig bensin. Godt budsjettvalg som tåler evig med juling og spooler kjapt i forhold til størrelse. Får tak i disse til 5000kr, fabrikknye og originale inkludert frakt og moms hvis det kunne være interessant.

Hvis budsjett ikke er noen hindring hadde jeg gått for en Borg Warner EFR ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med erfaringer med HX35 på org. manifold? Evt. andre turboer som er å anbefale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å tenke over om du skal bruke samme program/mappet, dysene osv.

I så tilfelle må du ha en turbo som matcher resten av oppsetet ditt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å tenke over om du skal bruke samme program/mappet, dysene osv.

I så tilfelle må du ha en turbo som matcher resten av oppsetet ditt :)

Tenkte å bruke samme oppsettet ja, men aner ikke hvilken turbo som kan kan erstatte E46'n i mitt oppsett! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har original manifold så har du KKK flens, ikke T3.

Er vel ikke akkurat optimal plassering heller med tanke på klaring til rammevang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har original manifold så har du KKK flens, ikke T3.

Er vel ikke akkurat optimal plassering heller med tanke på klaring til rammevang

Ser det er kkk flens nå ja. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du enten høre med den som har laget programmet/softwaren din hvilken turbo du kan bruke eller være helt safe og overhale den du har.

Om du har org.råder kan vel det kanskje være like greit, sikkert et kjørbart og greit oppsett det der.

Klart det er ikke "optimalt" som Petter sier men da baller det fort på seg med dyser, cooler,råder software osv osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.