Problemer med startmotor Audi S6 c5

Anbefalte innlegg

Fikk feil med startmotoren tidligere i sommer, med at den går rundt, men slår ikke inn.

Etter mange forsøk, (dvs. av med tenning å start på nytt) så begynte den å skrape før den etter ytterligere noen forsøk gikk helt i inngrep å startet motor.

Tenker det må være innslagsrele som gir strøm til starmotor, men ikke skyver tannhjulet i inngrep.

Kjøpte ny bosch starter, som har fungert helt fint i 2mnd. inntill i dag når jeg fikk samme feil..

Synes jo det er litt rart at samme feil skal oppstå på den nye startern, så lurer på om noen har vært borti noe lignende, eller har noen gode råd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ledninger,er smeltet ledning til starter eller dårlig kontakt til innslagsrele eller dårlig jording fra batteri til motor.Jeg opplevde med dårli jording til motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd med startkabel mellom motor-batteri, og startkabler fra annen bil for å øke spenningen uten resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøk med en kabel rett på styrestrøm til innslaget, i tilfelle du har stort spenningsfall via den orginale ledningen.

Og som Tomislav sier, startkabel fra batteriets minus og til motorblokka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har som sagt prøvd med startkabel på jordinga.

Har vært inne på tanken med egen ledning på styrestrøm, men tviler egentlig litt på det, da innslaget tross alt driver motoren, så er det jo aktivt. Samt at jeg prøvde med startkabler og ladespenning på over 14v, og da burde det uansett være nok spenning ned til startern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du prøvde demontere og kobler direkt til strøm og gjord på benken.

Er du sjeket tenninstykk, min bil er smeltet 2 starter pga dårlig tenningstykk .Da jeg skiftet tenningstykk problem er borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mener bryter bak tenningslåsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du mener bryter bak tenningslåsen?

Ja.

Du som fysisk byttet starteren?

Har vært borti at starter har fylt seg med spon/skit fra dårlig dm-svinghjul. Fikk akkurat samme symptomer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som byttet startern ja. Har automat, så dm-svinhjul er utelukket. Gammelstartern så helt fin ut sånnsett.

Har ikke tatt ut den nye, da den er litt lei å komme til.

Har bestilt nytt innslagsrele, blir byttet i til helga.

Prøvekjørte gammelstartern med startkabler og det er fortsatt samme feil på den. Men skal sjekke når jeg monterer den nye om det er spenningsfall på styrestrømmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

S6'n min har samme symptomet. Fant du ut hva problemet var, og hva ble løsningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.