Anbefalte innlegg

Jeg har en golf 3 GTI, eneste som ødelegger for etterkontrollen er den lysende ABS-lampa. Jeg har bytta alle absfølerene men skjønner enda ikke hva som gjør at den bare lyser.

noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er absføler satt inn rett?

Det kan også om hjullageret vere litt slitt evt abskrans som er dårlig.

Har du prøvd med vag com slettet feilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat byttet tre hjullager og alle abs følererne, gjore det på verksted, så fikk noen til å gå over bare for å være sikker, men den lyser enda.

tenkte jeg kansje skulle få tak i feilkodeleser, kansje den kan gi noe svar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende du må kode inn abs sentralen.

Kan ligge en feil på den, eller att den er defekt og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk tak i en feilkodeleser, men når eg prøver å søke etter feilkoder, så står den bare å scaner, satt nå en halv time og den rørete seg ikke, viss du skjønner hva jeg mener, pluss det var en rart tikkelyd frå dashbordet mens den søkte, har du hørt om det?

prøvde også å nødbremse, men abs'n slår seg heller ikke inn da. så skjønner ikke helt hva som er gale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tikkelyd er nok bare att den jobber?

Det er ikke sikkert den scaneren får kontakt med bilen.

abs har nok ikke kontakt med kransen.

har du kjekket om ledninger er i gjorden att det ikke er brudd der en plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scaneren får kontant med resten, får til å scane motoren og de der, men den stopper helt opp på abs'n.

De følerene bak er helt nye, men det kan jo kansje ha skjedd noe med de foran etter jeg bytta hjullager på begge sider.

Ledningen var hele, men er usikker på det at de har kontant med kransen, men om de ikke har det, vil det da være grunnen til at abs'n ikke slår ut når jeg bråbremser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du ikke har strøm på ABS agregatet, derfor kommer du ikke inn.

Er heller ikke uvanlig at disse ryker, du kan ta av kontakten og sjekke om du har jord og strøm i kontakten, bare å måle på kabelskoene i kontakta som er di grøvste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta å prøve ut alt dette her etter jobb i dag, takk for tipsene :)

kommer nok tilbake om jeg ikke får det til :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at universale feilkodelesere som regel bare leser motor og ikke andre enheter som ABS, airbag etc. Sjekk om du har noen i lokallaget som har VCDS/Vagcom som kan hjelpe deg. Hvis det derimot er VCDS/Vagcom du har brukt, så støtter jeg de andre teoriene om at hovedenheten kan være defekt eller ikke får strøm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.