Anbefalte innlegg

Etter å ha søkt litt frem og tilbake har eg funnet hvordan man skal gjøre grunninnstilling, men....

har fulgt denne : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6/S6/RS6/allroad_(4B)

men når eg taster inn faktiske mål (364,365,375,378) så feiler den altid på siste block 04 og eg får ikke fullført innmåling.

taster eg derimot 402 på alle hjørner så godtas innmåling og alt ser ut til å virke.

bilen er dog fortsatt like lav

etter det eg finner så antar eg at tidligere eier har senket den ved bruk av 402-Mod i VAG-COM

Kan grunnen til at eg ikke får fullført innmåling være at det er for store hopp opp?

Skulle gjerne hatt litt hjelp til å fått justert den inn til standard høgde 402 i possisjon 2 og håper at det er noen som kan bidra til å få løst dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mest sannsynlig for store hopp=)

prøv å ta det litt å litt=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For store hopp sikkert ja. Prøv med f.eks 390 mm hver gang til du nærmer deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prosedyren er grei og tanken var å prøve små steg idag, men....

når eg så starter prosedyren idag så senker bilen seg helt ned fremme og nesten helt ned bak, men kommer ikke opp igjen.

feilkode 01400 Suspension level control - Control limit surpassed kommer så opp.

sletter koder og prøver igjen, men kommer ikke opp og får derav selvsagt ikke registrert

noen ide om hvordan eg kan komme videre herfra?

Fant en som hadde hatt samme issue. løsning var:

Etter at den feiler så gå inn og slett feilkode ,gå deretter direkte til adaption kan da taste inn verdier, teste og lagre for alle hjørner. dette bringer demperene opp til normal igjen og feilkoder forsvinner.

har dog fortsatt samme problem med 402 justering. virker rett og slett som om at den går for langt ned fremme og sensorene bunner utenfor målbar verdi?

ved målign ser det ut til at nivå 3 er tilnørmet lik det nivå 2 skulle vært

finst det noe manuell måte å justere inn igjen dempere eller er det kunn via VCDS-light eller tilsvarend man kan fikse dette?

har lite lyst til å sette den på verksted å la de bruke timer på dette!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulige grunner:

01400 - Suspension Level Control

01400 - Suspension Level Control: Control Limit Not Reached

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

Leakage

Excess Temperature Shut Off

Possible Solutions

Check System for Leaks See Factory Repair Manual for Details

Let the System cool down before any further Attempts

Prøvd å følge denne??

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, er denne prosedyren men for rett modell, den du viser til her er for en nyere modell. dog den samme men med andre verdier for input

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når eg så starter prosedyren idag så senker bilen seg helt ned fremme og nesten helt ned bak, men kommer ikke opp igjen.

Det er et dumt spørsmål og jeg kan egentlig ingenting om dette, men du husker vel å ha motoren i gang når du gjør dette slik at kompressoren leverer luft til å heve bilen igjen? Uten tilførsel av luft kan det vel bli problematisk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, husket å ha motoren igang ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plagdes på min allroad også,før jeg fant ut hvordan man gjorde d.

mål fra senter i hjula.eks 380 mm.416-380 =26

Ny verdi 416+26=442

Slik gjør du på alle hjula.

dette er grunn instilling.

motsatt vei når du ønsker å senke den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke motsatt? alle eg har funnet tildigere viser hvertfall : if we want to lower the allroad 15mm, we would tell the computer that the allroad measured "417" and enter that into the New Value field

http://www.audiworld.com/forums/audi-allroad-18/402-mod-audi-allroad-suspension-adjustment-how-2038902/

men takker for tipset

problemet nå er mer at eg kommer ikke videre etter at bilen skal level ut. (front ligger HELT need og bak senket til normalt nova 1?)

systemet feiler så med melding : 01400 Suspension level control - Control limit surpassed

tolker det som om at sensorene fremme er bunnet ut og klarer ikke å lese hvor den er??

er det ingen manuell mate å gjøre grunninstilling? hva gjøres f.exk når man bytter sensor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

køddet litt med noe av det samme når jeg skulle senke bilen engang. klarte å senke bilen så mye at den ikke ville opp igjen. trikset da var å sette en jekk på hver side foran å jekke den opp til ca. posisjon 2 og så prøve igjen=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, skal prøve det, må bare finne en jekke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig prøvde jeg å senke bilen min mer i går. Bare 10 mm i slengen, men uten hell. Hvis jeg tasta inn et avvik på venstre forhjul, så nekta den å ta imot samme avvik på høyre forhjul, unvalid, selv om jeg prøvde med bare 10 mm.

Noen som vet hva det kan skyldes?

Eneste jeg klarte å komplettere var med de faktiske verdiene. På min er std 396 mm, jeg prøvde med 406 og da fikk jeg bare unvalid når jeg fortsatte med høyre forhjul. Måtte slette feilkoder og starte på nytt med riktig verdi, endte med høyere bil enn jeg hadde siden jeg hadde senka den rundt 10 mm fra før... Får bare skaffe senkestag tror jeg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel 402 som er den laveste verdien du kan megge inn uten senkestag svein..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har da komt et steg videre.

har nå skiftett alle blegene (2 som var hull) og etter dette fikk eg endelig løftet bilen ved å ta små steg. viste seg også at sensorene fremme var flyttet lengre inn på bærearmen en den egentlig skulle.

har dog nå problemer med å få rettet inn de siste millimeterene. når eg kjørere prosedyren og måler 398,398,394,396 og taster inn dette så får eg heletiden Error etter å ha valgt save på 04. prøver så fop igjen med små variasjone rund 402 og etter flere ganger så få eg omsider godkjent innmålingen.

irriterende nokk så ser det ut til at eg må leve med denne variasjonen ............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett selv etter utallige ganger med prøving og feiling at små forskjeller er noe man må leve med hehe irriterende men hva gjør noen små millimeter :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.