#1 Skrevet September 2, 2014 Hei! Holder på å bytte motor i min audi. Så er den motoren som skal inn i bilen nå manuell så må flytte over "automaten" Noen som vet hvordan dette gjøres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2014 Fikk du ikke svar på dette i den andre tråden din ? Du må flytte over foring i veiv til manuell motoren. Resten fikk du vell besvart på facebook 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2014 Meeen, om du har dratt ut converteren sammen med motoren har du et problem, er vist veldig vanskelig å få den til å treffe riktig i girkassa når du skrur det sammen igjen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2014 Meeen, om du har dratt ut converteren sammen med motoren har du et problem, er vist veldig vanskelig å få den til å treffe riktig i girkassa når du skrur det sammen igjen.... Hvordan gjør man det når man skifter converter da ? Er ikke noe problem, men må skru av converteren og tre den FORSIKTIG inn i kassa før man setter kassa på motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2014 Fikk svar tilslutt ja:) fikk av converter. Men blir vell vanskelig å sette den på motor etterpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2014 er hull i kassa til å skru fast converter i motor;) Bare hørt at det er vanskelig å få converter til å treffe de tappene i kassa riktig, men er kanskje bare fordi folk skrur den på motor først også tvinger det sammen og ødelegger kassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 2, 2014 Du må tre den forsiktig inn i kassa og vri den til den er skikkelig i spor. Så skrur du kassa på motoren. Deretter må du skru fast medbringeren og converteren på samme måte som du skrudde det av nå. edit : var litt sen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 2, 2014 er hull i kassa til å skru fast converter i motor;)Bare hørt at det er vanskelig å få converter til å treffe de tappene i kassa riktig, men er kanskje bare fordi folk skrur den på motor først også tvinger det sammen og ødelegger kassa? Skiftet nylig converter på en gammel Allroad og er ikke noe problem det, men absolutt en fordel å vite hva man gjør. Er veldig viktig at man får converteren skikkelig på plass. Det skal egentlig måles for å se om den er på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 2, 2014 Hm ja blir vell en utfordring. En mangel her er vell kunnskapen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 2, 2014 Skruene til converter skrues vel fast gjennom hullet til starteren? Gjorde dette på en Plymouth for noen år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 3, 2014 Ser tråden min på Facebook ble slettet.. Skal til å bestille simringer til automaten foran og bak. Det er ikke noe annet navn på disse? Blir jeg forstått med beskrivelse ; simringer forran og bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 3, 2014 De har bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 3, 2014 Møller finner kunn pakninger der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 3, 2014 Nr 2 ? Simmering for utgående aksel ligger i et annet bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 3, 2014 Denne? Så nr 2 ska byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 3, 2014 Hvis du skal bytte simmeringen på inngående så er det nummer 2 ja. Du har ikke riktig bilde enda. Er vanskelig når jeg ikke har etka foran meg. Men du må finne bilde med flensen ut av kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 3, 2014 Fikk disse fra møller:) Laster ned etka nå så får se om jeg finner den der:) Skjønner. Takk for hjelpen så langt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 3, 2014 Da står denne i kassa Og denne må motor vist det var det dere mente? At jeg skrur sammen den via tenning modul hullet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 3, 2014 Ja det er riktig. Sørg for at converteren er helt inne da. Men fikk du flytta over foringa i veiva ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 4, 2014 Det enkleste er å skru dem sammen gjennom hullet til starteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 4, 2014 Det nederste bildet er fra gammel motor. Så har ikke flyttet den delen over enda:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 8, 2014 Hei igjen! Har noen spørsmål til. Skulle bytte regreima på motoren idag. Men det var ikke så lett som jeg hadde trudd.. For det første så passet ikke løpehjulet.. også passet ikke skruen til strammehjulet til det nye strammehjulet. Så ser jeg nå at vannpumpa har en annen form.. Noen som vet hvorfor? Begge motorene har motorkode AAH å er 2.8 kan det Være årsmodell som er forskjellig? Har en nr under motorkoden. Hjelper dette noe med å sammenligne dem? Håper noen kan svare på dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...