#1 Skrevet Juni 1, 2005 Hei Noen som har info om hvilken informasjon man henter ut fra dennè? er jo 5 el 6 kontakter på den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2005 etter min lerdom så skal man få ut forsjellig motstand i forrhold til hvor gassspjeldet står, men når det er så mange kontakter blir jeg litt i tvil. har en sånn liggendes i bagasjerommet mitt for jeg skifta den i håp om å få bort delay på gassen, men det hjalp ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2005 Her har du litt Rudi, kanskje du klarer å måle deg fram til hvilke pinner det er. Et koblingsskjema fra en S2 skal såfall gi deg de svarene du trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2005 Det der er feil potmeter. Bildet der er av den typen som bare gir signal om ingen gass eller full gass, ikke hvor mye gass man gir.. Den der brukes på blant annet 10v turbo, men ikke 20v. Lett å kjenne igjen på at den har kun 3 pinner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2005 S2-Potten består av både potmeter OG egen tomgangsbryter. Tomgangsbryteren hører du klikker inn når du slipper gassen heil tilbake. Er vist av og til problemer med at loddingene inni desse "potmetera" blir dårlege, dersom du mistenker at du har problem med det. Ellers, så er det berre å ohm'e bryter. Sjekke at den slår in/ut. Og måle Trottel-pot, med å sakte justere på gassspjeldet, og samtidig sjekke med ohm-meter at poteteret ikkje har "døde" punkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2005 S2-Potten består av både potmeter OG egen tomgangsbryter. Tomgangsbryteren hører du klikker inn når du slipper gassen heil tilbake. Er vist av og til problemer med at loddingene inni desse "potmetera" blir dårlege, dersom du mistenker at du har problem med det. Ellers, så er det berre å ohm'e bryter. Sjekke at den slår in/ut. Og måle Trottel-pot, med å sakte justere på gassspjeldet, og samtidig sjekke med ohm-meter at poteteret ikkje har "døde" punkt. Det jeg lurer på er om denne har "idle" og "full throttle" switch ala G60 og evt hvor hvilken pinner det er og hvordan signal som kommer ut der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 2, 2005 Det jeg lurer på er om denne har "idle" og "full throttle" switch ala G60 og evt hvor hvilken pinner det er og hvordan signal som kommer ut der Det har tomgangsbryter, men ikke fullgass. Har prøvd meg fram med voltmeter. Mange ledninger å velge i, men jeg har bare funnet denne bryteren og potmeter for spjeldposisjon. Har S2 spjeldhus på min motor. Bytta til en sensor som den Sverre Andre Blindheim beskriver for å få fullgassbryter. Digifant G60 hjernen som jeg bruker skal jo bare ha disse signalene. Denne finner du på div motorer med K-jet. mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 2, 2005 TPS er et POT-meter, altså en variabel ohm`s motstand. Denne motstanden øker vanligvis når den blir betjent, slik at styreenheten vet nøyaktig hvilken posisjon/vinkel spjellet har.... Du kan prøve deg frem å måle på de forskjellige pinnene til du finner en ohm, verdi kan være noen tusen om, kan også hende det står hvilken området det arbeider i også... Og så vri på spjellet, da skal verdien forandrer seg, om det er i orden.... Håper dette er sånn ca. hva du tenkte på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...