Anbefalte innlegg

som topic sier. noen som har oppskriften på oppgradering av skiver foran.

rs2 caliper? men hvilke skiver?s6?

det er til ein 91mod s2 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

som topic sier. noen som har oppskriften på oppgradering av skiver foran.

rs2 caliper? men hvilke skiver?s6?

det er til ein 91mod s2 :)

A8 skiver, Big Red calipere (4 pot), rs2 festebraketter og lengre bremseslanger.

:)

Skal du bruke rs2 caliper på A8 skiver (312) må du file litt på noen tapper på kaliperen (rs2 skive er 28mm, a8 er 30mm) og lage ett distansestykke mellom caliper og festebrakett.. Rs2 bremsene er vel i utgangspunktet 302mm om jeg ikke husker feil.

Big Red caliperen som er oppgraderingen til rs2 skal passe rett på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A8 skiver, Big Red calipere (4 pot), rs2 festebraketter og lengre bremseslanger.

:)

Skal du bruke rs2 caliper på A8 skiver (312) må du file litt på noen tapper på kaliperen (rs2 skive er 28mm, a8 er 30mm) og lage ett distansestykke mellom caliper og festebrakett.. Rs2 bremsene er vel i utgangspunktet 302mm om jeg ikke husker feil.

Big Red caliperen som er oppgraderingen til rs2 skal passe rett på :)

skivene på rs2 er 322-32.

etter det det står på etka :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på hva dette koster

Og hva da med med bakre bremser bør ikke de også oppgraderes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skivene på rs2 er 322-32.

etter det det står på etka :)

oioi.. blitt litt mye tall for meg på alt for kort tid her nå merker jeg, så måtte sjekke opp litt nærmere igjen :)

slik foregår det :)

Rs2 kaliper er 968Cs kalipere som er beregnet på 304x32mm skiver.

org rs2 kalipere funker ikke direkte på A8 skiver, da må kaliperen enten spaces ut eller skivene dreies ned fra 314 til 304mm..

996 calipere med A8 skiver (314) og rs2 braketter er bolt-on, men trenger muligens en liten justering (filing) for å passe på 30mm tykk skive slik som A8 skivene er, isteden for 28mm som de er beregnet på..

Går også ann å bruke A8 323mm skiver med 996 /boxter s kaliper men da trengs en liten skive mellom brakett og kaliper, eventuelt bøye litt på returfjæra på toppen av kaliperen, da denne subber en anelse mot skiva..

314mm 996kal og rs2brakett funker på 16" org felg. (SKAL funke...)

forøvrig finnes det ufattelig mange kombinasjoner og muligheter, men det over funker ihvertfall helt uten spesialdeler osv..

322x32mm skivene er "upgrade" versionen til rs2 (på 993tt kaliper??).. org er 304x32mm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OBS OBS.. skal passe under 16" AVUS, ikke org 3B felg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.