Bygge om Touran varebil til pesonbil. Mye jobb?

Anbefalte innlegg

Har et vennepar av meg som skal bygge om sin 2006 Touran varebil til personbil. Sikkert noen her som har gjort det før og siden jeg har sagt meg villig til å hjelpe de så tenkte jeg å høre her om noen visste hvor mye jobb det er snakk om.

Skilleveggen og varebilgulvet må selvfølgelig ut. Sikkerhetsselene er montert på sidene, men ikke til midtplassen. Må hele taktrekket ned for å få den på plass eller får man den på plass ved å bare fjerne plastdekkselet i taket der den skal sitte? Regner med alle festene til setene fremdeles er montert under varebilgulvet så der er det vell bare å smette setene på plass?

Noen her med innspill og tips rundt hva som må gjøres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få ut vegg og varebil gulv er en rask sak. Setene smetter rett inn, men beltet i midten tror jeg det holder å fjerne lokket i taktrekket for å montere. Veldig kurrant jobb egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag tatt jobben på den overnevnte bilen. Fra jeg begynte til alt som skulle ut var ute og alt som skulle inn var inne gikk det temmelig nøyaktig 1 time. Hadde da funnet fram diverse verktøy på forhånd. MYE skruer i varebilgulvet som skal fjernes så anbefaler å ta med en batteridrill. Det forenklet jobben mye. Sikkerhetsselen til midtplassen ar fjernet for å få plass i taket og fryktet det skulle være mye jobb med å få trekt denne fram igjen og på plass, men gikk kjapt og lett det også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.