Smale vs breie dekk i samme størelse. Audi A7, 285/30-20

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger nye dekk til felger og har litt spørsmål rundt dette.

 

Jeg har i dag Falken FK543 285/30-20 dekk på mine 10.5" felger. Jeg synes personlig dette Falken dette virker veldig breit i forhold til størelse.

 

Så det jeg er ute etter er samme størelse dekk, men som er av "smalere" type. Noen som har erfaringer rundt dette. Alternativet er og gå ned til 275 dekk men da bil rulleomkrets bli 3.02 forskjell fra orginalt, og dette er heller ikke ønskelig.

 

Slik ser bilen ut med 10.5" felg og 285 dekk.

 

IMG_1597.jpg

 

IMG_1586.jpg

 

IMG_1494.jpg

 

IMG_1428.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vurdert Dunlop sportmax i samme dim, 285/30. Hadde dette i 235/30 på 8x20 og det var helt rette dekksider selv om jeg trodde dekket skulle beskytte felgen godt, noe den ikke gjorde. Da burde du få litt strekk på 285 på 10,5 tom (5 cm bredere dekk, 6,35 cm bredere felg).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 275/35 da ? Det er jo enda nærmere orginaldimensjon enn det du har nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A7 leveres vel med 255/35 20, S7 med 265/35 20, dvs 285/30 og 275/35 er omtrent like nærme originaldim, litt avhengig av hva man sammenligner med. 275/35 nærmest ja. Men begge kan absolutt brukes. Hvis man vil ha strekte dekk og lav profil, så kan man jo vurdere 255/35 eller 265/35 også. Mht plass så er vel sistnevnte det beste av de to.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A7 leveres vel med 255/35 20, S7 med 265/35 20, dvs 285/30 og 275/35 er omtrent like nærme originaldim, litt avhengig av hva man sammenligner med. 275/35 nærmest ja. Men begge kan absolutt brukes. Hvis man vil ha strekte dekk og lav profil, så kan man jo vurdere 255/35 eller 265/35 også. Mht plass så er vel sistnevnte det beste av de to.

 

Søkte bare opp skiltnr han sitt og da fikk jeg 235/55-17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Dunlop Sport Maxx dekk? Jeg leser at disse skal være smalere enn Falken 453.

 

Men her finnes det to typer dekk : Dunlop SP Sport MAXX RT og Dunlop SP Sport MAXX.

 

Etter det jeg forstår så skal RT dekket (Race Tech..) være det som erstattet TT dekket, noen som har erfaring rundt dette. Evt hvilket jeg bør gå for? Sliter man ut RT dekket raskere en det "vanlige" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop Sportmaxx RT er ikke veldig bredt og er ett kjempebra dekk. Støysvakt og lite sporing. Har lest litt negativt ang. at det slites fort.

Jeg mener at RT versjonen er litt smalere enn den vanlige Sportmaxx.

 

Pirelli P-Zero er relativt smalt når de sitter orginalt på Audi A6 i 255/35-20 på 8,5" felg. Helt rette sider.

Toyo T1 Sport er heller ikke av de bredeste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop

SP Sport MAXX RT

 

VS

 

Pirelli

PZero

 

Når det gjelder pris så er Pirelli dekket 220,- dyrere pr.stk

 

Noen andre med erfaring når det gjelder hvor mye dem slites?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.