#1 Skrevet September 5, 2014 Den gamle passaten til fattern har akkurat sklidd igjennom EU kontroll uten store påkostninger og er klar for 2 nye år på veien, men det er fortsatt et problem med den. Når motoren er kald/lunken går bilen som normalt, både med null, halv og full gass. Men når jeg har kjørt en stund og motorrommet er blitt skikkelig gjennomvarmt fusker den noe grådig med jevne mellomrom. Kjører bortover med moderat gass og så er det akkurat som om man går av å på full gass og det napper fryktelig i bilen. Det dukker ikke opp noen varsellamper når det skjer og det ligger ikke feilkoder i minnet. Noen som har opplevd tilsvarende? Er det sikkert at dette er motoren eller kan det være kassa som bugger å skifter gir osv av seg selv? Det er forøvrig byttet gasspjeld enhet for et halvår siden, engine speed sensor for et par måneder siden og lmm for 2 år siden. Setter pris på alle innfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 5, 2014 Er ikke wg som henger evt n75 som ikke åpner, slik at turbo spoler opp også kutter motorstyringa tenniga etter ett viss ladetrykk? Det skjedde med min, men jeg fikk feil på inlet pressure maximum limit exeeded. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 5, 2014 Det kan være, men det her skjer like gjerne under veldig svakt pådrag eller bare kjøring i samme hastighet. Under full gass har jeg ikke opplevd at det skjer. Men at tenningen kuttes finner jeg sannsynlig, føles litt ut som når man banker på sperra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 5, 2014 Min var også slik, siste gangen det skjedde lå den på cruise i 120 og møtte på en liten bakke, det var nok til at det endte med råde gjennom blokk, trolig skjedd over tid. Men når jeg gå bånn gass pleide den å "resette" seg å fungere bra etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 5, 2014 Da er det verdt å sjekke. Vil nødig ha et ekstra luftehull i blokka. Får prøve å bytte det, takk skal du ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 11, 2014 Fikk bytta N75 og resirk uten at dette gjorde noen forskjell dessverre Da er det tilbake til start og jeg setter pris på alle forslag! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 12, 2014 Kan du prøve uten LMM.Kan kobler av og se er det noen bere eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2014 Kan prøve uten LMM, men den er bare 4 år gammel og det står på originalt filter. Dessuten trekker den som den skal når den ikke kutter og bruker ikke mer bensin enn den burde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2014 Når er du skifetet tennplugger siste gang ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 14, 2014 For meg höres dette mer ut som tenningsfeil, coiler er jo noe som har värt en gjenganger på disse motorene. Gir ikke nödvendigvis feilkode, kan väre greit og pröve og skifte disse om du får lånt noen, evnt så er disse billige og fungerer meget bra. http://www.ebay.com/itm/AUDI-A4-VW-PASSAT-1-8-1-8T-DIRECT-IGNITION-COIL-COILS-SET-058-905-105-SET-4-/140494730573?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20b623754d&vxp=mtr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 15, 2014 Har bedt fattern kjøre uten LMM en dag og se hvordan det funker. Til tennings-forslaget, er det ikke sannsynlig at den da ville fusket også under full gass? Har 1.8t selv så vi kunne forsøkt med mine coiler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 15, 2014 Om når den fjusker kan variere fra tilfelle til tilfelle, har värt borti at motoren kan fjuske kun på delgass og gjevn gass, men ikke full gass, og omvent, så skift over til dine coiler så ser du jo fort Tenningsmodulen kan du jo også ta med, disse har jo også sviktet på 1.8T en hel ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 21, 2014 Testet bilen med min LMM den siste uka og da gikk den knirkefritt, så det er store sjanser for at det er den som er synderen. Takk for det tipset! MEN, den som stod i er bare drøyt 2 år gammel og kommer fra Norsk Bildelsenter, jeg ba fattern stikke bort å klage på den siden den er såpass ny, men han bak kassa mente det kun var 1 års reklamasjon på den. Det mener jeg er urimelig, bør være minst 2 år. Egentlig mer på en slik komponenent. Men til saken, hos møller og mekonomen koster original BOSCH LMM mellom 4 og 5 tusen kroner, noen jeg finner litt vel dyrt. Hva kommer det av at den er så mye billigere hos NBS (1000kr) ? Hvis produktet er vesentlig dårligere og de vet det bør de jo opplyse om det. Frister ikke mye å kjøpe en til fra NBS som kan gå åt skogen når som helst. Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 21, 2014 Kjøp fra Rexbo (direktelink til LMM), der har de forskjellige kvaliteter til forskjellige priser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 23, 2014 LMM'ene fra NBS er ikke spesielt gode nei, en slik holdt ikke mer enn 5-6mnd en gang, riktige verdier viste den heller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 24, 2014 Rart at de får lov å selge et slikt bedritent produkt da. 5-6 måneder er jo meget godt innenfor klagefristen også. Fattern hadde tatt vare på den LMM han byttet fra da han kjøpte på NBS for 2 år siden, det var da det også ble byttet gasspjeld som sansynligvis var årsaken den gang og ikke LMM. Anyways så tok vi å renset den i alkohol og satt den inn og forløpig ser det ut til å fungere bra. Skulle den begynne å fuske igjen blir det å kjøpe en ny BOSCH på nettet vil jeg tro. Tusen takk for all hjelp folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...