Anbefalte innlegg

Jeg har en periodisk feil på Passaten min, og når jeg fikk lest av feilkodene så fikk jeg beskjed om at ladetrykksregulatoren måtte skiftes.

 

På utskriften jeg fikk står det følgende :

 

1 feil funnet

000665 - Ladetrykksregulering

P0299 - 00 - Under reguleringsgrense - Periodisk

Fryseramme:

Feil status : 00110000

Feilprioritet : 1

Feilhyppighet : 10

Nullstillingsteller : 255

Kjørestrekning : 148411 km

Dato : 2014.09.04

Tid : 18:21:27

 

Fryseramme:

Omdr : 2058 /min

Hastighet : 68.0 km/h

Last : 40.4 %

Volt : 14.44 V

Bin. Bits : 00101000

Absolut trykk : 1825.8 mbar

Absolut trykk : 1224.0 mbar

 

Readiness : 11000

 

Jeg har skifta ladetrykksregulatoren, men feilen er der ennå. I ganske lang tid har jeg kjent anntydning til eksoslukt i bilen ved tomgangskjøring, og i det siste har det blitt litt værre. I tillegg hører jeg en suselyd når bilen går på tomgang. Det høres ut som at susingen kommer fra en plass under slangen som går fra luftfilterboksen og inn på turboen, ca rett under der det er en vinkel på slangen. Jeg har bilen på bukk nå, for å se under den, og der er det masse sot. Jeg klarer ikke å se hvor det kommer fra, men det er under turboen en plass. Jeg kan ikke høre noe antydning til frieksos-lyd, men det lukter ganske sterkt nå, både i motorrommet og i kupeen.

 

Noen som har en idè ??

 

Jeg kan jo tilføye at i begynnelsen kom feilkoden kanskje en til to ganger pr mnd, men nå kan den komme flere ganger pr dag. Når feilen kommer, så kår motoren i nødmodus. Starter jeg motoren på nytt, så går den som ei kule i alt fra 3 sekunder til 2-3 timer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et par bilder fra undersiden av motoren. Har et videoklipp og, der man hører at det blåser ut på den ventilen (?) på bildet. Skal se om jeg klarer å laste opp videoen og !

 

[ATTACH=CONFIG]215097[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]215098[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser nå at bildene kom sidelengs.... siden til venstre er opp !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[video=youtube_share;frPpkwvhgEg]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje på eksoskjøler, EGR ventil ut av staget på kjøler - hele enheten må skiftes.

Standard feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass !! Er det en kostbar sak ? Tro om det ligger noen tråder her om skifting av denne ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei er ikke den typen du har.

Du har uten elektrisk tilkobling av den gamle typen.

Kostbar sak og en del arbeid og skifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vet ikke tilfeldigvis delenummer på den jeg trenger ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville hvertfall styrt unna å handle brukt EGR-ventil. Angående ladetrykksfeilen kan det være lurt å sjekke at staget på turboen går som det skal etc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat denne feilen som var på B7'en, jeg löste det med og blende hele EGR systemet og alt var i orden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blende er det billigste så klart om du gir f i funksjonen EGR skal gjøre, EGR er den største drit oppfinnelsen som finnes i en bil.

 

Man kan få feillampe når man blender, enten så får man leve med det eller så må man få en som lager software til å kode den bort.

 

Brukt EGR kjøler monterer man bare ikke hvis du ikke er jæææævlig glad i å skru da selvfølgelig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg her Roger.

 

Jeg opplevde ingen feilmeldinger, nå vet jeg ikke sånn i farta om det er snakk om helt samme motor, i mitt tilfelle er det snakk om en 170hk TDI, der blenda jeg bort hele driten og motoren har aldri gått bedre etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe brukt, men det finnes mye nytt og fint på ebay til under halv pris av møller... Hvordan blir det med kjøling av eksos hvis jeg blender egr da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du forhindrer at motor spiser opp sin egen avføring.

 

Kjøleren kjøler ned eksosen før den tar turen tilbake igjen til innsuget, ikke som en gammel egr ventil som kjører varm eksos (motorens avføring) tilbake igjen til innsuget slik at du skal forbrenne den på nytt...

Forsto du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN...jeg lurer fremdeles på om man kan blinde denne på min bil. Finnes det i såfall et kit til det ? Noen som vet ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan blende den, men du kommer til å få feilkode og motorlampe.

Men det kan være en tuner som kan kode bort EGR ventilen din slik at den ikke kjøres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier 'du kommer til og få feilkode' så er ikke dette så sikkert, noen har det fungert på, og noen ikke :)

 

Er ikke verre enn og pröve, får en feilkode så fjerner en blokkeringen og får en tuner til og legge inn software hvor EGR er deaktivert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strømmer det ikke gjennom eksos så kommer det feilkode :P Det er jo et problem på disse og feilen kalles "gjennomstrømning for liten". Får det gjort skikkelig med en gang. Jeg har egr delete og chip fra chipsenter på min T5 og er kjempefornøyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk da ingen feilkoder på 170hk b7'en, så er nok ikke absolutt alle som opplever dette.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk da ingen feilkoder på 170hk b7'en, så er nok ikke absolutt alle som opplever dette.. :)

 

edit : hm, mulig ikke alle får opp feil da. Men greit å ha det skikkelig uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har noen av dere prøvd dette på en 2.0 BMP-motor ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt merkelig egentlig, men da jeg tok bilen på bukken for å ta bilder / filme under, så fikk vi nådmodus 2-4 ganger pr dag. Jeg rikla litt på staget bå bildet lengre opp, og fyllte litt "lurium2000" i dieselen, og etter det har bilen fungert prikkfritt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.