Anbefalte innlegg

Den fungerte prikkfritt en stund, og så ble det bare værre !! Holder nå på å demontere for å blende dritten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg blenda EGR-ventilen, så fiser det ikke ut eksos under bilen. MEN...med en gang jeg passerer 2200omdreininger så går den i nødmodus !!!

Er det fordi den må omprogrameres for å deaktivere EGR-funksjonen ? Håper det er det som er feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er vell flere som har prøvd å si at ting må kodes...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen får feilkode, andre ikke, er visst litt frem og tilbake dette, jeg gjorde ikke, men jeg ser jo en del andre har fått det så, bör vel kansje kodes först som sist, dersom feilkoden kommer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men bilden ble fryktelig lat nå, selv med trimchippen i....Kanskje jeg har bytta om på noen vacuumslanger. Sjekker i mårra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fixet !!! Det var en mikroskopisk sprekk i vacuumslangen som går inn på toppdekslet. Jeg skifta den, og da ble alt i orden. Bilen har aldri gått så godt før :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et nesten identisk problem med min 2007 Passat 2.0 TDI men er ikke helt sikker på om det er det samme. Hos deg så det ut til å være for lite turbotrykk mens min bil ser ut til å ha for mye. Eller tar jeg feil? Har noen her en ide om hva dette kan være?

 

Problemet oppsto ute på E6, og symptomene var akkurat slik trådstarter beskriver. Motoren gikk plutselig til nødmodus og instrumentene ga beskjed om å oppsøke verksted. VW-forhandleren konstaterte at det var skade på innsugningsmanifolden og sa at bytte av den ville komme på 14.000. Jeg valgte å prøve reparasjon i stedet, det ordnet seg med svært god hjelp fra Ole Håkon Opstad og innebar at vi satte på en ny skive for å holde på plass spjeldet i manifolden (vist på siste bilde)

 

Men etter reparasjon kommer fortsatt feilmeldingen, som løses (gjerne i fart) med en kjapp restart. Feillageret lyder:

 

1 Fault Found:

000564 - Boost Pressure Regulation

P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 5

Fault Frequency: 29

Reset counter: 40

Mileage: 265238 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 20:18:06

 

Freeze Frame:

RPM: 2752 /min

Torque: 280.0 Nm

Speed: 92.0 km/h

73.32 %

Voltage: 14.13 V

Pressure: 2172.6 mbar

Pressure: 3003.3 mbar

 

 

Og jeg spør meg om manifoldfeilen var en følgeskade, at problemet ligger et annet sted. Anyone?

 

 

EDIT: Intet svar så da legger jeg inn en egen tråd.

bilde 1.JPG

bilde 3.JPG

bilde 5.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.