Ulyd når jeg svinger til venstre

Anbefalte innlegg

Har nå vært gjennom google et par runder uten å truffet den rette :)

Har en 09 VW Passat 2.0 TDI (3C) med 85 tusen på telleren - Har fått varsel om bremsebelegg for ca 1000 km siden, disse er nå kjøp inn og skal byttes.

Men problemet ble et faktum idag, har hatt en ulyd ved venstresving uten at jeg har brydd meg så mye. idag på en harrytur så ble lyden forsterket. Er liksom en subbelyd/durehakkelyd ved venstresving (vanskelig og forklare)

Er dette hjullager på høyre side eller er det at bremsene er så ferdig at de lager lyd ? Hadde vært greit å funnet ut før jeg tar skiver/klosser.

Takk på forhånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende på en transporter T4. Der hadde belegget løsnet. Trodde det var lager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende på en transporter T4. Der hadde belegget løsnet. Trodde det var lager.

Hmm, høres ut som det kan være problemet her å. Får skru av dekket å ta en titt.. :)

en annen ting - skal en 09 modell bruke olje ? Måtte etterfylle en god del idag (er fulgt opp med serivice og er 7000 til neste service)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde av dekk idag og ble ennå mer forvirret !

Det er slakk i dekket når jeg tar og drar/dytter litt på det (hjullager defekt)

Men se på vedlagt bilde - har en lekasje av noe på mansjetten - hva kan dette være ?

feil2.jpg

feil3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivaksel fett. Bytt lager og mansjett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det ligger en del fett rundt så kan godt være at drivleddet har fått seg en smell. Prøv å kjør på en parkeringsplass eller lignende med fullt rattutslag og litt gass for å se om du kan få frem noe lyd. Skal være en slags kneppelyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det ligger en del fett rundt så kan godt være at drivleddet har fått seg en smell. Prøv å kjør på en parkeringsplass eller lignende med fullt rattutslag og litt gass for å se om du kan få frem noe lyd. Skal være en slags kneppelyd

Prøvde nå - Ingen kneppelyder eller noe :) faktisk var det ikke ulyd ved venstresving engang. den kommer og går litt.. Tror jeg må få noen til og se på dette.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.