#1 Skrevet September 6, 2014 Hei, Jeg har nylig byttet motor i min A6 2.5 TDI Quattro. Motoren jeg tok ut var av typen AKN. Den nye er BAU, altså, en litt nyere motor. Jeg har flyttet over dieselpumpe fra AKN motoren til BAU for å slippe styr med startsperre. Har fått alt på plass, men da jeg prøvde å "kjinne", gikk ikke startmotoren. Etter litt feilsøking fant vi kjapt ut startmotoren fungerer, men får ikke strøm til innslagsreleet. Har sjekket alt av sikringer (også at releet ikke er defekt). Hører ikke at releet slår inn når jeg vrir om nøkkelen. Noen idêer om hva det kan være? Har feilsøkt med VCDS og funnet noen feil, men ingen av dem skal ha vesentlig betydning for oppstart. Har også sjekket at startsperren ikke stopper meg fra å starte opp. VCDS sier at start er tillatt og startsperre er i normal tilstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2014 Ja starteren skal gå selv om ei evnt startsperre slår inn. Er alt av jordinger på plass etter byttet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2014 Så vidt jeg vet er det bare en jordingskabel fra karosseri til blokka. Den står på plass. Har også prøvd å ta en startkabel direkte fra jord på batteri til blokka for å dobbeltsjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 8, 2014 Viste seg å være en bryter på girvelgeren. Bilen oppfatta ikke at den sto i park eller nøytral. Så mange timer brukt på feilsøking, så viste det seg å være noe enkelt... sukk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...