Turtallsgiver G60, hvilken?

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg nytt autronic sprut, så da lurer jeg på hvilken turtalls giver det er på G60?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg forsto deg rett....

Min turteller får signalene sine fra coil....

Men hvis du tenker på hva sags giver som Autronicen kan bruke, så er det hallgiveren som sitter i fordeleren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har formulert meg meget feil kan du si, jeg skal ha slutsteg istedet for fordeleren, og da trenger jeg jo giver på kamhjulet og veiven, ikke sant?.. Så det jeg lurer på er hvor ligger giveren på veiven orginalt, er vel normalt å ha den på svinghjulet..??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har formulert meg meget feil kan du si, jeg skal ha slutsteg istedet for fordeleren, og da trenger jeg jo giver på kamhjulet og veiven, ikke sant?.. Så det jeg lurer på er hvor ligger giveren på veiven orginalt, er vel normalt å ha den på svinghjulet..??

giveren på G60 ligger i fordeleren....

ingen givere på veiv eller svinghjul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprutet på G60 (digifant) tar triggersignalet fra hallgiver i fordeler. Du kan montere opp nye sensorer på veiv og kam om du ønsker det.

Men en ting til vil jeg nevne, jeg har jo drevet "litt" med G60 motorer oppigjennom årene. Lurer på hvorfor du vil bytte til Autronic sprut?

Sprutet på G60 duger i massevis med tanke på hvilke enormt utvalg det har blitt til chip de siste årene, er ikke ett oppsett det ikke finnes chip til vil jeg påstå, og nå kan man jo og få customisert ett chip til nettopp DIN unike motor. Nye dyser og chip og det er ingen begrensniger ;)

Finnes mye annet man kan bruke 25.000kr på ;)

Just my 2cent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digifanten til g60 bentytter seg bare an et signal, det er den hallgiveren som sitter i fordeleren...

Det du kan gjøre da, er å lage en brakett til nr2 hallgiver, som du setter ned i titte hullet i girkassa, der du ser svinghjulet, og så bore, gjenge opp et hull, slik at du kan sette en liten skrue i svinghjulet som den giveren leser av....

Eller lage noe mekk på motsatt side der remmene er, men da blir det mye mer utsatt for møkk og shitt...

Edit:litt sent uten, + at jeg skal forøvrig selge et digifant sprut om du trenger

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=27095

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprutet på G60 (digifant) tar triggersignalet fra hallgiver i fordeler. Du kan montere opp nye sensorer på veiv og kam om du ønsker det.

Men en ting til vil jeg nevne, jeg har jo drevet "litt" med G60 motorer oppigjennom årene. Lurer på hvorfor du vil bytte til Autronic sprut?

Sprutet på G60 duger i massevis med tanke på hvilke enormt utvalg det har blitt til chip de siste årene, er ikke ett oppsett det ikke finnes chip til vil jeg påstå, og nå kan man jo og få customisert ett chip til nettopp DIN unike motor. Nye dyser og chip og det er ingen begrensniger ;)

Finnes mye annet man kan bruke 25.000kr på ;)

Just my 2cent

Er med på tanken din, men sprutet kan du jo ha i hvilken som helst bil! Så egentlig er det jo en langtidsinvestering.

Jeg tenkte jo å reg. den som org. G60, men hvis jeg får kødd med onkel er det lett å trimme den ned igjen. Jeg har også tenkt å ha 2 oppsett, ett for bane og ett for gata.

Men er absolutt med på tanken din.... Ellers takk for tipset..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som skrevet i Bilsport en gang:Med dette sprutet kunne NASA skutt romferga opp i rommet :)

Det er en investering.... Hvilken sprut har du tenkt å gå for? Regner med det er SMC? Har såvidt tittet litt på det, fin og oversiklig prog.meny , men det er forferdelig mange instillinger i forhold til gamle Haltech`n min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.