#1 Skrevet September 6, 2014 Hei Noen som har tips om god Castrol olje til min noe trimmet audi aan motor? Må vere 10-40 racing Olje. GTX Kansje? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2014 Castrol gtx er vel ingen Racing olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2014 Castrol gtx er vel ingen Racing olje. Forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2014 Har alltid brukt castrol TWS/Rs/Edge 10-60, men det er på en helt annen motortype. Viktigste er at den er syntetisk og ikke blir utsatt for høy oljetemperatur. God kjøling på olja er essensielt. På en godt trimmet bil er det god forsikring å bytte olje ofte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 7, 2014 Finnes også mineralolje som er bra. Viktig å presisere det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 8, 2014 Av Castrol ville jeg ha gått for, Edge eller Magnatec oljer, med viskositet: 0W40 eller 5W40 Mekonomen, Bilextra... har ofte tilbud på 5W40 Magnatec (før kalt TXT). Generelt: kjøp en halv-syntetisk eller syntetisk motorolje, med 0W40, 5W40 viskositet. Det er mange gode oljer der ute, uavhengig av merke. Det viktigste er å bytte olje og filter regelmessig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2014 I samletråden under "olje/veivhusventilasjon" i post 2 ligger det flere lange oljediskusjoner, du finner neppe bedre svar enn der. http://forum.vacn.no/showthread.php?167917-Samletr%E5d-motor-2-2-20VT-(AAN-ADU-ABY-3B)-gir-svar-p%E5-alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 9, 2014 (endret) Gode innspilll Kjørte på Agip 10-60 tidligere på en annen motor og fikk alt for høy oljetemp som var 120 grader ved lettkjøring i benken. Byttet så til Castrol 10-40 pg hadde en Oljetemp på 85-90 grader ved full last. Og oljetrykket gikk betraktelig ned, noe som tyder på trangere lagerklaringer. Men nå ser det ut som lagerklaringene mine ligger på rund 0,050+- så en 5-40 hadde sikkert vært bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...