Elektrisk bakluke AUDI A6 åpner halvveis!!!! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

har en 06 A6 Avant med "automatisk" bakluke.

Men denne er dessverre mer manuell enn noe annet.

Stort sett hver dag når jeg skal ha ut barnevogn osv, trykker på knappen og luken åpner, går halvveis opp og bråstopper!

Noen som har forslag.

Hvis jeg manuelt dytter den helt opp og holder lukkeknappen inne i 5 sekunder eller mer, så fungerer den 100 ganger på rad.

Helt til jeg lar bilen stå over natten, da er det samme prosedyre dagen etter....

Ligger ingen feilkoder inne på systemet og begge demperne er nye originale!

Er sykt irriterende!

Takker for hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

ja har sett etter feilkoder.. ingen som komme opp.

Søkt etter feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste noe om softwareoppdatering på dette, men ikke sikkert det kurerer problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste noe om softwareoppdatering på dette, men ikke sikkert det kurerer problemet.

det hørtes interessant ut. Snakket med Møller i dag. De kunne ikke hjelpe meg uten å ha den inn og bruke masse tid på feilsøking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nytt kapittel her, nå har den begynt å gå helt opp, men stopper halvveis på vei ned.

Må trykke på lukke knappen flere ganger, slik at den går helt opp igjen, da går den også helt ned.

Virker som om bilen tror den klemmer noe eller treffer noe, stopper på samme sted hver gang. Noen som vet hvordan systemet fungerer mtp sikkerhet ved klemming osv?

er det en funksjon man kan fjerne eller sitter det en føler ett eller annet sted som må byttes eller re-settes osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke bare en sensor som hindrer klemskade eller at motoren blir ødelagt når det er noe i veien som er problemet?

Det er ikke egne sikringer til sensorene som du kan ta ut og se om det virker da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke bare en sensor som hindrer klemskade eller at motoren blir ødelagt når det er noe i veien som er problemet?

Det er ikke egne sikringer til sensorene som du kan ta ut og se om det virker da?

ikke noe egen sikring så vidt jeg kan finne...

Møller er heller ikke akkurat behjelpelig her...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er sikker på at det er noen sensorer som styrer dette, både i forhold til nivå, motstand og sikkert mye annet! Og vil tro at feilen ligger i en av disse (evt styringsenheten for dette)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er nevnt, men du kan justere hvor mye du vil at luka skal åpne seg på disse.

Åpne luka, skubb den i den posisjonen du vil ha den og hold inne åpne knappen i 7 sekunder ca tror eg det var.

Har opplevd dårlige dempere på disse som ikke klarer og skubbe den nok opp og. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er nevnt, men du kan justere hvor mye du vil at luka skal åpne seg på disse.

Åpne luka, skubb den i den posisjonen du vil ha den og hold inne åpne knappen i 7 sekunder ca tror eg det var.

Har opplevd dårlige dempere på disse som ikke klarer og skubbe den nok opp og. :)

dette er oprøvd en del ganger ja;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppdatering:

For ca 1 måned siden, tok jeg ut begge motorene, plukket de i fra hverandre. vasket de godt og smurte opp igjen alle lagre og tannhjul.

Brukte også et 12v batteri for å kjøre motorene hver for seg når de var ute av bilen...

De gikk med forskjellig hastighet, noe som jeg tror var grunnen til at bakluken stoppet.

Etter rens og smøring gikk de like fort og bakluken fungerte igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.