Anbefalte innlegg

Har etter rudskogen slitt med ustabilt turbotrykk bl.a.

 

Når trykket kommer (ca.2800omdr) så begynner den å kutte trykket. Lar jeg den gå over før jeg gir full gass virker den ok.

 

Trodde det kunne være resirken siden denne var orginal og bilen er chippet, men byttet den i går (usikker hva fjær som står i, noen som vet hva er rett?) og er helt lik.

 

Kan det være N75 som ligger å tuller kanskje? Bilen sviver helt fint ellers.

 

Har hatt feilkode på manifold pressure sensor før, hvor ligger denne? Kan det være den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MAP-Sensor som du nevner, den sitter i toppen av intercooler, der slangen går fra intercooler og opp mot gasspjeld/innsug.

 

Ellers så tenker jeg nok N75 kan väre en god synder her ja, disse kan lage mye kröll og er som oftest årsaken til ustabilt turbotrykk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kanskje en ide å sette på en MBC i stedet for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med og sette MBC på, så legger du bare problemet ditt på vent, det beste er nok og kjöre med N75 på en orginal 1.8T, da mener jeg orginal, chippet eller bare smålig oppgradert, la ECU styre trykket ditt, det er nok det beste :)

 

En ny N75 koster ikke så mange kronene på ebay forex..

Kan hoste opp delenr om du skulle behöve dette så gjör du et ebay sök selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken n75 er greiest da? Har hørt at J versjonen mister litt på topp, mens H versjonen har det litt mer på topp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det snakkes mye om de forsjellige, det beste er nok og gå for den standard ventilen som er ment til din bil, om du sender meg årsmod, motorkode, så skal jeg finne delenr på den ventilen du bör gå for :)

 

Og montere en ventil som gir deg mer overboost/höyere trykk enn den chippen/chippen din er skrevet for er bare feil, derfor jeg mener det er best og holde seg til standard ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AGU har ikke map-sensor, da den leser verdier fra MAF. Så MAF er ofte synderen til myye rart i AEB og AGU ++

Rart at du har fått feilkode på map though..

Men prøv gjerne med en annen n75.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke 100%, men tror det var det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du delenr på en N75 som er til din motor.

 

magnetventil_zpsf51b7b56.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet resirk ventilen uten hell da jeg fortsatt kjørte original på chippet motor.

 

Feilkoden jeg får opp er:

 

00575 - Intake Manifold Pressure

11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

 

Denne kommer å går, men virker ikke som det er direkte innvirkning på trykket som forsvinner da den ikke kommer som følge av dette. Sjekket med vagcom før og etter tur.

 

Skal prøve å få kikket etter eventuelle lekkasjer i trykksystemet siden trykket mistes når det er på topp og funker fint når det har kommet over toppen.

 

Har ikke fått sjekket N75 enda, men skal gjøre det etter jeg har sett etter lekkasjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem i min a4 b5, motorkode:ajl.får ingen feilkode.har byttet resirk, turbo, alle ic-slanger (var hull i en) og en brukt n75 som jeg visste virket.skjedde ingenting Prøvte å blende n75, men da ladet den alt for mye, som resulterte i turbo bytte.Ser at jeg må prøve mapsensor. Følger med her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdt på med litt feilsøking i går. Ingen feilkoder som står.

 

Bilen har da blitt verre og det virker som det er en coil som kan være gåen kanskje. Er det en mulighet selv om det ikke er feilkode?

 

Har prøvt ny N75 (samme versjon) og rengjort lmm. Ingen forskjell med dette.

 

Nå tuller den den hele tida og har veldig mye divanykker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute å så litt. Igjen i dag og det kan se ut som om dysene lekker litt. Er ganske blødt rundt en, litt rundt en annen og bittelitt rundt en tredje. Den fjerde er tørr.

 

Kan det være dette som gjør det kanskje? Falsk luft?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har funnet ut av problemet. Til tross for ingen feilkoder var det et coil problem. Lånte noen for å teste og det funket veldig bra. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.