#1 Skrevet September 9, 2014 Byttet hjullager høyre side foran på A8 2005 mod, for et par måneder siden. Like etter kom det kneppelyder når jeg hadde tilnærmet full sving, og verst når jeg rygget. Trodde kansje jeg hadde klart å bøye dekselet rundt bremseskiva slik at noe gikk borti der, men det er det ikke. I dag ble det plutselig mye verre ift. knekkelydene, jeg trenger ikke svinge så mye for at lyden skal oppstå. Kan det ha løsnet noe lager/kuler i den indre eller ytre drivknuten da jeg byttet lager? Og er det mulig å få drivakselen så langt tilbake at jeg slipper å skru ut hjullageret hvis jeg må bytte drivknuten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2014 Hei. Vet ikke hvordan forstillingen på A8 ser ut, men på min Passat måtte jeg bare løsne ene bærearmen (bakre nedre), så var det nok spillerom til å ta ut knuten. Men husk å bytte bolten som holder knuten mot hjullageret, da dette er en strekkbolt (engangsbolt). Egentlig en veldig kurant jobb, selv for en hobbymekaniker. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 11, 2014 Må da være mye lettere å ta ut hele akslingen. Skru ut navbolten først, så løsner du skruene på det indre leddet mot girkasse. Så trekker du ut hele akslingen. Det indre leddet er boltet fast til girkassen med 6 stk. skruer med xzn hode(12 kant bits), disse får du kjøpt på biltema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...