Noen med 2,7 TDI eller 3,0 TDI som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med den elektrikse bakluken på min A6 2,7TDI 2006.

den går ikke helt opp.

 

Målte batteriet mitt (som er 3 uker gammelt)

og ser da at bilen bare lader 13 V.

er ikke det lite?

 

Noen som kan sette på et multimeter på batteriet sitt mens bilen går å se hva deres lader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres helt normalt ut.

 

Mitt batteri viser 12.6V når det er helt oppladet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det lader 13V, da er det lite. Om det er 13V når bilen ikke går, da er det bra. Aner ikke om disse nymotens bilene skal lade noe mindre enn de gamle, men burde ligge på ca 14-14,40V.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at om du bytter batteri på disse må det kodes inn, viss ikke kan du få mye rare el feil og dårlig/ingen lading

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det er mye elektronikk på disse bilene og du må ikke se deg blind på sånt :) Prøv å sett på alt av forbrukere du kan mens du måler så burde det bli anderledes. Og også som Kristian sier så skal disse batteriene kodes inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må de kodes om man kun tar strømmen i 30 min? (Ikke bytter batteri)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

det va nytt for meg. er dette en jobb for møller eller kan andre verksteder gjøre dette?

 

Husk at om du bytter batteri på disse må det kodes inn, viss ikke kan du få mye rare el feil og dårlig/ingen lading

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det er mye elektronikk på disse bilene og du må ikke se deg blind på sånt :) Prøv å sett på alt av forbrukere du kan mens du måler så burde det bli anderledes. Og også som Kristian sier så skal disse batteriene kodes inn.

 

setter jeg på masse srøm så kommer jeg opp på 13.2v. dette er på tomgang med masse dingser på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

usikker på om det må kodes om bilen er strømløs en kort periode,men tviler på det.

ved batteribytte må bilen læres opp på nytt hvordan batteriet gir fra seg strøm og hvordan det lader. usikker på om det kan gjøres med vagcom eller om møller må ta det, er vist ikke alle batterier som kan kodes inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

kan da svare litt på dette, etter noen undersøkelser i dag. Møller sier bilen må ha et originalt batteri og dette må kodes, pris 4350 ink mva!

 

Sjekket litt videre i dag, Jobber i MECA kjeden og snakket med en av våre BOSCH-teknikkere.

Han tok med seg en liten tester ut, la inn al info og vips så var kodingen på plass!

 

Så til alle dere som får beksjed om å bruke en formue på batteribytte på Møller, ta kontakt med deres lokale Bosch eller Meca verksted, så blir den en mye billigere reparasjon:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

kan da svare litt på dette, etter noen undersøkelser i dag. Møller sier bilen må ha et originalt batteri og dette må kodes, pris 4350 ink mva!

 

Sjekket litt videre i dag, Jobber i MECA kjeden og snakket med en av våre BOSCH-teknikkere.

Han tok med seg en liten tester ut, la inn al info og vips så var kodingen på plass!

 

Så til alle dere som får beksjed om å bruke en formue på batteribytte på Møller, ta kontakt med deres lokale Bosch eller Meca verksted, så blir den en mye billigere reparasjon:)

 

Prøvde du det nye batteriet uten å kode om ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

kan da svare litt på dette, etter noen undersøkelser i dag. Møller sier bilen må ha et originalt batteri og dette må kodes, pris 4350 ink mva!

 

Sjekket litt videre i dag, Jobber i MECA kjeden og snakket med en av våre BOSCH-teknikkere.

Han tok med seg en liten tester ut, la inn al info og vips så var kodingen på plass!

 

Så til alle dere som får beksjed om å bruke en formue på batteribytte på Møller, ta kontakt med deres lokale Bosch eller Meca verksted, så blir den en mye billigere reparasjon:)

 

Tror ikke alle batterier kan brukes, men kommer opp en god liste med batteriprodusenter på testeren når man skal kode. Viktigste er den koden som står på batteriet da. Ble bilen i orden etterpå eller ? Har vell vært litt trøbbel med motorene til bakluka, men er ikke sikker på om det gjelder A6. Ligger isåfall skriv hos møller på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.