#1 Skrevet September 10, 2014 Hei. 08 touran 1,9tdi 105hk. 135 000km ca. Ved gasspådrag er det en lyys høy pipelyd. Denne kom bare plutselig her i sommer. Noen som har vært borti noe lignende ? Den er der i alle gir, uansett belastning. Kommer ikke på noe spessielt turtall, den bare er der ved pådrag. Bilen går helt normalt, aldri hatt ett feilslag meg bekjent. Kan det være en lekasje på trykksiden ? Håper noen tar seg tid til å svare. Mvh Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 10, 2014 Hvor lenge varer den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 10, 2014 Turbo kan vel gjerne lage slik lyd dersom den begynner å bli slitt. Om du akselererer fra lavt turtall, kommer da lyden når turboen begynner å bygge trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 10, 2014 Nei den varer fra den kommer på rett under 2000rpm (1800ca). Så blir det stilt med en gang den passerer 2000. Om turbo er dårlig henger vel lyden med så og si hele tiden ? Tenkte uansett å plukke av å kjenne på den for å være sikker. Ja den kommer vel så og si samtidig som turbo tar i ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 10, 2014 Min har også fått dette. Kommer ca 0.3sek i ny og ne på 1-2-3 gir ved plutselig gassing fra null belastning. Bilen har gått 180k. 2.0 tdi dsg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 10, 2014 Ofte trykk lekkasje som går om igjen på Touran. BLS , BKC , BXE motor ? Vi har utstyr til å teste for lekkasje på møller, og ofte bytter vi tetteringer på trykkrør, spesielt på det øverste som sitter ved regreim siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 10, 2014 Høres ut som det er på passasjer siden. 2008/9 8v 140hk. Sim ringen som byttes? Kort, høyfrekvent squiiik. Høres ikke mekanisk ut. Lekkasje kan godt stemme. Skal bytte g450 i morgen. Får ta en kikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 11, 2014 Tetnings ring på røret i begge ender kan være lurt og skifte. G450 ja, lurt og blåse igjennom slangene først, og tilpasning skal utføres etter bytte egentlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 11, 2014 Tetnings ring på røret i begge ender kan være lurt og skifte. G450 ja, lurt og blåse igjennom slangene først, og tilpasning skal utføres etter bytte egentlig... Egentlig ja, men det blir ikke gjort bestandig på møller heller. Jeg gjorde det heller ikke på Skodan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 12, 2014 Vet om det, jobber selv på Møller. Derfor jeg skrev skal egentlig..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...