Klima varmer ikke før bilen har gått lenge. 99Audi a6

Anbefalte innlegg

Klima anlegget i min 99 A6 sliter med og varme.

Jeg må kjøre 20 minutter før det kommer varm luft selv om jeg ser at temperaturen på motoren har gått opp for lenge siden.

Jeg må også sette temperaturen på max for at den skal begynne å varme. Når den første har begynt å varme kan jeg sette klimaen til ønsket temperatur.

Jeg etterfyllte ac i sommer om det kan ha noe å si.

Noen som har vært borti dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve AC anlegget har ikke betydning for oppvarmingen, kun nedkjøling. Vet du hva slags frostvæske som er på bilen? Dersom det er blandet rød og blå kan dette skape problemer, som at væska blir grøtete etter hva jeg har hørt. I værste fall kan det da tette varmeregisteret helt eller delevis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare rød kjølevæske på denne bilen. Jeg har byttet den et par ganger.

Det er tid for registerrem, og da pleier jeg å bytte vannpumpa, men hadde den vært gåen hadde vel motoren kokt...

Jeg lurer litt på den som justerer flowen på vannet til varmeapparatet.

Kan den henge og ikke åpne før den får sterk nok strøm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da utgårnok det problemet ja. Kan som du sier være noe med motoren som skal justere spjeldet, men rart at den plutselig virker etter 20 min. Vannet flower hele tiden i varmeregisteret meg bekjent, men det er spjeld som justerer luftstrømmen. Om du tar av hanskerommet tror jeg du kan komme til og se motorene som justerer dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får åpne opp og sjekke om de spjella beveger seg når jeg får mulighet...

Jeg så det var litt lite kjølevæske nå, men det var bare 1 cm under min, så det burde vel ikke ha noe å si?

Jeg fyllte det uansett opp til maks merket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør diagnose, sikkert en motor som Andreas sier.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konmer det opp på diagnosen?

Da skal jeg koble den opp når jeg kommer hjem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min a4 b5. Tok evigheter før det ble varme i bilen. På min hørte jeg også "surkle" lyder ifra registeret under kjøring. Skiftet varmeapparat register og det har aldri fungert så godt noen gang i mitt eie ihvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.