Tips til felger på VW Passat 2011 (B7)?

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter felger til overnevnte bil, men aner ikke hva jeg skal velge.

Og økonomisk sett må det nok bli dekk og felg til rundt 10 lapper om det er forsvarlig.

Satt meg litt fast i zito wp111, og vurderer 19".

 

Hva er tipsene? Blir vel ikke senk i år etter det jeg skjønner.

 

Shoot me up! Tar også imot om det er noen som har noe brukt på østlandet som skal selges. Er vel 5x112, men jeg vet ikke ET. Er vel originalt på 42 med 16".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20" er jo snadder på B7 :P

 

ena2u7un.jpg

 

8,5x20 ET40 med 245/30 dekk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt snadder med 20", men er litt redd for at de kan få en del skader om fruen skal bruke bilen :D Men tar det med i vurderings.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt snadder med 20", men er litt redd for at de kan få en del skader om fruen skal bruke bilen :D Men tar det med i vurderings.

 

Det er konebilen vår, så det går... Må bare printe inn endel forhåndsregler :P

 

Fruen var ikke kjempefornøyd med overgangen fra 18", sa man må lide litt for skjønnheten så har det vært stilt siden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er konebilen vår, så det går... Må bare printe inn endel forhåndsregler :P

 

Fruen var ikke kjempefornøyd med overgangen fra 18", sa man må lide litt for skjønnheten så har det vært stilt siden ;)

 

Er den noe senket, eller er det sportsunderstell med 15mm senk? Lurer på hvordan det vil se ut uten senk.. Blir dog en kort sesong på nye hjul, så må man vel vurdere om det skal lengre ned og stives litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt snadder med 20", men er litt redd for at de kan få en del skader om fruen skal bruke bilen :D Men tar det med i vurderings.

Det har gått greit med fruen min. Hun har kjørt mye med mine biler, med 235/30-20 på 9.5" felg og 255/30-21 på 10" felg. Dette har vært felger som koster en del ganger mer enn de du ser for deg, så hun har vel ikke turt annet enn å kjøre forsiktig ;-)

 

Løsningen er altså å kjøpe veldig dyre felger B-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har gått greit med fruen min. Hun har kjørt mye med mine biler, med 235/30-20 på 9.5" felg og 255/30-21 på 10" felg. Dette har vært felger som koster en del ganger mer enn de du ser for deg, så hun har vel ikke turt annet enn å kjøre forsiktig ;-)

 

Løsningen er altså å kjøpe veldig dyre felger B-)

 

Tja.. Du er jo inne på noe. Jeg skal gå i tenkeboksen. Uten å skulle valse eller senke, hva er best i bredde på felg og dekk? Må innrømme at felger er det jeg har minst peiling på.. Sukk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den noe senket, eller er det sportsunderstell med 15mm senk? Lurer på hvordan det vil se ut uten senk.. Blir dog en kort sesong på nye hjul, så må man vel vurdere om det skal lengre ned og stives litt.

 

Kun originalt sportsunderstell, er vel et par centimeter fra dekk til hjulbuen i høyda. Ser greit ut, subber bittelitt i locari med last og dump.

 

Uten senk kan det kanskje være fornuftig å velge en tomme eller to mindre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun originalt sportsunderstell, er vel et par centimeter fra dekk til hjulbuen i høyda. Ser greit ut, subber bittelitt i locari med last og dump.

 

Uten senk kan det kanskje være fornuftig å velge en tomme eller to mindre...

 

Da tror jeg at det er lurt at jeg går for 19" til nøds 18" :) Har sett meg ut noen 19" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke gått over 18" uten senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke går for f.eks. 9x18"? Da får du noe passe bredt og samme som som sikkert er tilbud originalt.

Med litt ekstra bredde blir det pent med moderat senk senere (som du selv sier) og du får dekk til en hyggeligere pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke går for f.eks. 9x18"? Da får du noe passe bredt og samme som som sikkert er tilbud originalt.

Med litt ekstra bredde blir det pent med moderat senk senere (som du selv sier) og du får dekk til en hyggeligere pris.

 

Som jeg har skrevet så har jeg alt for lite peil på dekk og felt :( Hva slags dekk burde jeg holde meg på med 9x18"? Takker ærbødigst for innspill og tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.