Anbefalte innlegg

Jeg ba om å få min nye bil levert uten dekaler på bakluka, men disse var ikke fjernet da jeg skulle hente den. Begrunnelsen fra selger var at de hadde sluttet med dette, fordi de hadde hatt et par omlakkeringer som følge av strukturforandringer i lakken.

SÅ DERFOR SPØR JEG DERE SOM SIKKERT HAR PEILING:

-Bør jeg droppe det for sikkerhetsskyld?

-Hvis jeg skal fjerne merkene, bør jeg bruke varme, fiskesnøre eller hva?

 

Håper noen har en "idiotsikker" oppskrift, og gjerne noen erfaringer om hvordan det har gått i ettertid med hensyn til senskader.

 

Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme og snøre er tingen, MEN!!!! På alle biler jeg har gjort det har det blitt synlige spor i lakken etterpå. Men det er jo på biler som er noen år, og som har fått noen spor i lakken. Din er jo ny, så da er sjansen bedre skulle man tro..

 

Du får bestemme sjøl : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det skal gå rimelig greit å varme opp å skjære dem av med fiskesnøre, men husk å poler opp områdene etterpå!

 

på jobb så bruker vi faktisk tapetkniv med langt blad som vi "deler" den dobbelsidige teipen med, funker bra det.. etterpå bruker vi sitrusrens for å fjerne limen.. funker fett det :) viss du får tak så klarer du å lirke dem av med å bare bruke fingrene også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at det er nettopp varme som kan lage strukturendringer?

Sitrusrens; er det å få tak i hvor som helst? -Det er vel ikke så sterkt at det etser i lakken?

 

Takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke varmen gjør noe med lakken, er bare til å være forsiktig,

sitrus rensen etser ikke lakken nei, men husk på å vask over med svamp etterpå og gjerne poler opp området igjen.

 

Tror du får kjøpt sitrus rens hos en jernvareforhandler/vertøy butikk, evt. en maler forhandler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk varme å fiskesene og bruk sitrusrens i fra 3M for å fjerne resten av limet og poler med auto glym etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går det ikke for tyskerene å ikke sette på slike merker istedenfor. bilen er vel spesial bestilt uansett når den er ny. eller tar jeg helt feil her?

 

BTW, fjern merkene. det ser mye finere ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.