Anbefalte innlegg

Hoi!

A6'n har vært veldig lettstartet hele tiden, helt til etter jeg byttet turbo på den.

Nå er den litt tungstartet syns jeg, som oftest så starter den ganske kjapt, men i dag så måtte den kjinne litt faktisk..

Så jeg lurer, er det noe jeg kunne ha fucka til med under turbobytte som har gjort den tungstartet, eller kan det være noe annet som har skjedd som en følgefeil av at turboen tok kvelden..?

Det handler om en 2.0tdi BRE motor som nevnt, tips tas imot med stor takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser ikke lovende ut...?

2 Faults Found:

000258 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0102 - 000 - Signal too Low - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 200135 km

Time Indication: 0

Date: 2014.08.23

Time: 09:42:09

Freeze Frame:

RPM: 1008 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Duty Cycle: 99.6 %

Bin. Bits: 00000111

Mass Air / Rev.: 575.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

000769 - Cylinder 1

P0301 - 000 - Misfire Detected

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 3

Reset counter: 255

Mileage: 200139 km

Time Indication: 0

Date: 2014.08.23

Time: 16:40:50

Freeze Frame:

RPM: 882 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 13.68 V

Inj. Quantity: 2.09 mg/str

Temperature: 63.0°C

(no units): 0.0

Readiness: 0 0 0 0 0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkodene er neppe noe å bry seg om, siden de er intermittent, det betyr vel i praksis sjelden feil...

Tviler veldig på at turbobytte har noe som helst med tungstart å gjøre. Normalt er det glødeplugger som er synderen, men du vil få feilkoder om de ikke virker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkodene er neppe noe å bry seg om, siden de er intermittent, det betyr vel i praksis sjelden feil...

Tviler veldig på at turbobytte har noe som helst med tungstart å gjøre. Normalt er det glødeplugger som er synderen, men du vil få feilkoder om de ikke virker...

Edit: har vært med på at gløderele har tullet, da blir den tungstartet uten feilkoder (men på en heeeeelt annen bil- 96 Passat 1,9)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute å forska litt i dag, og jeg finner ikke noe krøll i diesel eller luftveiene..

Og i dag startet den selvfølgelig lett som bare det..

Skulle ikke hatt bil vett, blir jo så jævla bekymra av det.. Og spesielt når en tenker at samme hva som er galt så er det bare å åpne en ny byggelånskonto for å få ting fikset :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.