nye tsfi coiler. men lader veldig sent.

Anbefalte innlegg

apu med frankenturbo.

 

litt info fra før dette skjedde.

 

litt tungstartet når den er varm.

prumping fr 3000OMDR sikkert pga coilene er sliten. skal sette i nye men ikke gjort enda.

gått helt greit.

 

 

 

 

 

kjørte hjem fra jobb her en dag, parkerte bilen. starta den på kvelden og kjørte ut å den sto litt. da jeg skulle kjøre fjuska, kutta etc. var bare så vidt den gikk fremmover. lurte den på gassen men kjente likevel at den nappa litt.. jager opp og ned på tumgang. når jeg gir på lader den bare 0.1 i ladetrykk. går meget dårlig og i tilegg synst jeg at den bråker mere fra eksosen.

 

har feilsøkt og ingen feilkode kommer opp uansett hva jeg prøver som tenning, tomgang, rusing og kjøring.

 

har kjøpt nye tfsi coiler men ikke montert enda. men prumpingen har blitt borte og kommer ikke ved trykk som før så litt merkelig..er 020 i gap nå. burde sikkert sjekka plugga men ikke gjort det enda. er denso irdium som ikke er gamle...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer opp dette nå!

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Friday, 12 September 2014, 21:22:46.

Control Module Part Number: 4B0 906 018 AA

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0006

Software Coding: 04201

Work Shop Code: WSC 00000

VCID: 60B32383F35B

1 Fault Found:

17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open Circuit

P1548 - 35-00 - -

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17956/P1548/005448 - Boost Pressure Controle Valve (N75): Open Circuit

 

Possible Symptoms

Irregular behaviour

Loss of power

Limp mode

Possible Causes

Wiring and/or connections faulty (short circuit)

N75 faulty

Possible Solutions

Check wiring and connections

Check / Replace N75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17956/P1548/005448 - Boost Pressure Controle Valve (N75): Open Circuit

 

Possible Symptoms

Irregular behaviour

Loss of power

Limp mode

Possible Causes

Wiring and/or connections faulty (short circuit)

N75 faulty

Possible Solutions

Check wiring and connections

Check / Replace N75

 

testa bilen med kabel av på n75. kom på at jeg hadde glemt å montere igjenn.. hiddenn blegga akkuratt etterpå så fikk ikke testa igjenn, men er sikkert fordi ledningen var av at den koden kom opp. den har ikke kommet før..

 

så nå er det vel 0 feilkode igjenn :/merkelige greier ta her..

 

 

fant noe lignende her: http://www.bilforumet.no/topic/248127-gaen-turbo-pa-a4-b5-tsq/

 

mulig n75 er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har turboen forsatt wastegate lokk ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 kan väre gåen ja, hvordan fungerte motoren når du fikk satt kabel-stikket til N75 på plass igjen da?

 

I värstefall så kan 'lokket' på wastegaten din har ramlet av, siden du oppnår så lite i trykk..

 

Skift N75'n så ser du hva som skjer da, disse har laget mye tröbbel på disse motorene her.

 

058906283C er delenummeret, ebay har denne rimelig tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har turboen forsatt wastegate lokk ? :)

skal sjekke dette:-)

 

N75 kan väre gåen ja, hvordan fungerte motoren når du fikk satt kabel-stikket til N75 på plass igjen da?

 

I värstefall så kan 'lokket' på wastegaten din har ramlet av, siden du oppnår så lite i trykk..

 

Skift N75'n så ser du hva som skjer da, disse har laget mye tröbbel på disse motorene her.

 

058906283C er delenummeret, ebay har denne rimelig tenker jeg.

 

skal sjekke dette på mandag. fri en uke nå så har god tid. mulig det er lokket mtp at den bråker mere nå?

 

takk for svar :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så enkelt som og lösne katalysatoren/testpipen, alt etter hva du har bak turboen og kjenne inn med en finger eller to..

Det kan väre det siden den lager mer eksoslyd nå, dersom det er det du mente?

 

Start med og sjekke at wastegate lokket er på plass för du bestiller noen N75 ventil da.

 

Lykke til :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så enkelt som og lösne katalysatoren/testpipen, alt etter hva du har bak turboen og kjenne inn med en finger eller to..

Det kan väre det siden den lager mer eksoslyd nå, dersom det er det du mente?

 

Start med og sjekke at wastegate lokket er på plass för du bestiller noen N75 ventil da.

 

Lykke til :-)

 

ahh, ja skal sjekke i morgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen min har brukt å kutte som om den kutter bensina, når den er kald. akkuratt når jeg kjører ivei foreksempel om morgenen men etter noen meter er det borte.

har alvei hendt det har vert en lyd i pumpa mi som om den plutselig dunker borti noe. lell om jeg står rolig på tumgang og dette skjer bare av og til 1 et sekkund omgangen.

 

samt at når den står på tumgang en stund lukter det veldig bensin/eksos i bilen så ser jeg det ryker litt forran fremlysa, har lett å finner ikke ut hvor det kommer fra! så snart jeg kjører er lukta borte igjenn..

 

her omdagen så begynte bilen å lade raskere og gå litt bedre, men holder igjenn sånn hvert 3 sekkend som om den slutter å gi bensin. løper også opp å ned på widebåndlambda.

 

står også å jager på tumgang samt at den er meget vanskelig å starte når den er varm

 

sjekka ledninger og slanger å dem sitter som dem skal

 

nå skal det sises at jeg har justert gapet på pluggene en rii tebake ned til 020 pga dårlige coiler. har bestilt meg tfsi coilpak og har dette liggende men ikke bytta enda,

 

har å sjekka feilkode for en stund siden uten noe feil. skal sjekke i dag når jeg vinner over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen? :/ temp sensor, map sensor???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett bensinfilter eller snart gåen bensinpumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett bensinfilter eller snart gåen bensinpumpe?

 

hmm, er jo skifta filter for ikke så lenge siden. både oljefilter, bensinfilter og olje ble skifta samtidig.

skal sjekke feilkode i kveld å se. virker litt som om det blir verre og verre. en dag her lada jeg ut batteriet ved å kinne. starter tverdt om morgenen når den er kald samt når jeg drar fra jobb. står den en halvtime time starter den med en gang.

 

men kan evt sjekke filteret om det kommer ut mye dritt.. eneste jeg kan se for meg er kansje at det ligger dritt i innsuget på pumpa da det filteret på orginalpump ikke passa på 044 pumpa. pumpa er vel også bare ca max 2 år gammel. bosch pumpe...

 

når den er treg å starte så hender det den kommer å turtallet går opp så stopper bilen igjenn. så kan det være at den nesten kommer men står å hopper til den dauer igjen. når den starter så står den å hopper også men plutselig så går den.. føles ut som en diger henger som drar meg tilbake i mindre napp å jeg ser wiidebåndlambdaen raser opp og ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket feilkoder i går. lamdaen viste opp til 20 % i går når jeg ga på. noen ganger ned i -

 

sjekka feilkode i går å da sto det noe om rpm. sletta og kom ikke noe igjenn.. etter en stund var jeg ut å kjørte. da sto den på tumgang lenge å plutselig stabiliserte den seg å gikk fint men da hadde det kommet opp en feilkode å det var lamda oksygensensor!

 

sletta den å ingenting dukka opp igjenn. lmm måler opp i over 100 når jeg gir på. men den promper noe veldig når trykkrt kommer så får bytte til de andre coilene for å se om det blir bedre.

 

men det må omkoples å jeg aner ikke hvordan

 

rensa endel følere i dag men jager fortsatt og stopper etterhvert på tomgang.

 

bensinfilter er skifta for ikke så lenge siden.

 

kan det være pompa da? den var ny for max 2 år siden. 044 boch pumpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,kanskje det er bensina? Når jeg står rolig holder den seg fin på turtall å ligger mellom 14 og 15 ca på måleren. Men når jeg kjører så varierer det opp og ned. Men fusker mere I oppoverbakke syns jeg

 

Eneste galt jeg kan vite om er at pumpa er montert litt provisorisk der nede og at jeg ikke fikk montert på noe filter. Det er kun det orginale filteret som ligger I pumpa så mulig det er mye grums der? Bensinfilteret ble bytta nylig.

 

Prumper igjen på trykk så mulig ikke. 0.20 I gap funker lengre. Skal få bytta til tfsi coilene snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta og trykktest, kan være sprekk i slange :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekket men finner ingen lekkasjer

 

Har problem me at når e Foreksempel fer å kjøre vanlig så bremse motoren litt å når e da gir på så hell den igjenn. Korte intervall på noen sekk. Kan stå å jage opp å ne for så å plutselig stoppe. Når e kjøre spring wb måleren opp å ne på verdi plutselig ne I 10 å oppat på max. Veldig tungstartet når den er varm. Ellers starter den med en gang. Kan plutselig gå fint å dra bra uten noen form for fusk eller propp. Har en 044 pumpe nedi tanken som det ikke er extra filter på,kun det orginale inni pumpeinntaket. Kan det ha tetta seg? Eller er det lambda? Trykkmåleren ved intercooler? Tempsensor ? Lmm? Både Lmm å lambda skal Være ganske ny. Lmm viser langt over 100 I verdi samt lambda viser verdi å Bpde + å minus. Har nye oppgradering coila men ikke skifta pga trasig nett på dem. Kan vel ikke Være coil som e ta problemer her?

Er så rart for plutselig så går den som den skal. vet lambda ligger litt iklem men ser ingen brudd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en fyr som prøver iherdig å overbevise meg om at det er programmvaren det er noe galt med og at det har vert endel problem med es.programmvaren.

 

vanskelig å ta stilling til, men hva mener dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke om dette er blitt nevnt, men jeg ville sjekka tempsenor til kjølevæske og luftinntak. Så vidt jeg veit er det disse som sier om motoren trenger mer eller mindre drivstoff ut i fra omgivelsestempen og motortempen. Hvis det alltid er vanskelig å starte med varm motor, tror den kanskje at den er kald, og gir for mye drivstoff.

Du kan jo sjekke verdiene i vagcom og se om de gir noe mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med bensin pumpe sjekk.

skal Gjøre det!

 

Veit ikke om dette er blitt nevnt, men jeg ville sjekka tempsenor til kjølevæske og luftinntak. Så vidt jeg veit er det disse som sier om motoren trenger mer eller mindre drivstoff ut i fra omgivelsestempen og motortempen. Hvis det alltid er vanskelig å starte med varm motor, tror den kanskje at den er kald, og gir for mye drivstoff.

Du kan jo sjekke verdiene i vagcom og se om de gir noe mening.

Tenkt de selv men er vel for lett at det skal Være detja den må nesten tømmes for strøm av å te før den kommer når den er varm. Går bedre å fusker mindre når den er kald også!

 

Skal sjekke bensin å vagcom/evt skifte Tempsensor

 

Takk for hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg sjekka bensina. pumpa sitter fint i holderen og filteret inni pumpa hadde nesten ikke noe grums på seg. ser helt klart å fint ut i tanken.

demonterte tempsensoren i dag så får prøve å bytte den. har sett på lambdaen og ingen brudd på ledninger. viser heller ingen feilkode. sjekka flere ganger både med tenning på og når bilen går.

 

det ligger ei stang/ånderør ved siden av sensoren. jeg vet jeg har bøyd mye på det røret pga endel omgjøring i mottorrom. ser den tar lett borti sensoren så mulig jeg har gjort den deffekt eller noe om jeg har bøyd på sensoren.

 

skal bytte sensor å se, men rart den ikke dukker opp på feilkode om den var ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det VCDS du bruker til å slette feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har man sjekket mere å da fant mann ødelagt ånders på flere plasser under innsugsmanifold. Helvette å holde på med.men her er faenskapen

20141227_205218.jpg

 

Håper det er dette som kan til problemene?

Fant også lekkasje på en skjøt på vacumslangrn til resirklokket.

Hvor får jeg nye deler??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.