nye tsfi coiler. men lader veldig sent.

Anbefalte innlegg

da har jeg bytta til tsfi coiler. gap på 026. sjekka feilkoder og får ikke opp noen feilkode.

bilen lader utrolig dårlig og lader nesten ikke fortere en sekkundet går. forferdelig merkelig greier.

kan gå jevnt å fint og helt rolig på verdi alt fra 14-16. så kan den plutselig jage å verdien springer og kan ligge helt på magert for så å jevne seg til å stå rolig igjenn. har sjekka pumpa og ikke noe skit nedi der å på filter. eneste jeg hører er noen lyder baki der av og til som en hakke/skrape lyd. som om pumpa hoster eller noe, men vert veldig lenge slik lyd. og summing fra pumpa.. bensinfilter skal å være ganske nytt.

har sjekka å ser ingen lekkasjer. når jeg gir på hører jeg bare masse susing og motorlyd mens trykket lar vente på seg..

bruker stort luftfilter men hører det bedre nå at det suser en før. lada raskere før jeg bytta coiler, men da fjuska det å prompa på slutten..

 

har bestilt meg vagcom med lisens nå så håper den kommer snart. får ingen respons etter bestilling. kun automatisk bekreftelse.

 

noen forslag til hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka turbo. såvidt slakke opp å ne. att og frem er det bittebittelitt men slik har det altid vert. så den er slik den var ny.

staget til wg sitter fast og vertfall ikke løst. sjekket det jeg finner av slanger men finner ingen lekkasjer.

var endel olje i innsugslangen å på /i n75. rensa alt det å ved turbin.. rensa n7m og har testa den og virker som den er iorden da den klikker fint når jeg kjører strøm på den..

 

somsagt er coilene koplet til og dem funker å bilen starter. i går gikk bilen ganske fint men lader sent helt siden jeg byttet coiler. i dag gikk den ureint igjenn. om jeg tar a slangen til wg klokka å blender den så lader den heller ikke noe mere en rundt 1 bar. lader veldig seint og ujevnt.

 

FREMDELES ER DEN MEGET VANSKELIG Å STARTE NÅR DEN ER VARM! MÅ TRYKKE INN GASSEN LITT OM IKKE STARTER DEN IKKE. kan spjeldet vær feil? restilles?

 

skal justere ned gap i morgen å bytte om på coilene å montere alt igjenn å se.

 

MEN ER INGEN FEILKODER.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk i går montert sammen i motorrom igjenn. fikk festa slangen med lim før jeg feta klemmen. sitter bra nå. rengjort alle slanger rundt turbo + n75 å div. n75 er testa å det er liv i den og ellers ingen lekkasjer å finne på motor. restilling av spjeld funka ikke på noen av de måtene ross tech å andre beskriver. kommer ikke opp noe i blokkene. men kom opp noe annet adl eller noe slik da hørte jeg spjeldet resette seg å det sto ok etterpå. fått opp feil på throttle men etter jeg sletta ble det borte. bilen går litt bedre nå men lader bare av og til fort, ellers lader den meget seint. lader best når jeg er i fart foreksempel å gi på i 4 gir i 80 da spoler den fort opp i 1 bar. står fortsatt å jager endel på tumgang og fjusker litt kjenner jeg når jeg kjører men ikke mye. må trykke inn litt gasspedalen for å få start på den når den har vert varm. når den er kald starter den på et blunk.

 

springer mye på wiidebåndmåleren men plutselig går den fint igjenn, men har slutta å stoppe på tumgang.

 

noen som veit hva jeg bør gjøre for å sjekke hva som er galt? jeg har vagcom fra rosstech men ikke serlig erfaren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste feilen jeg vet om er at klipset på blokka der ånderøret går nedi er ødelagt så klipset sitter ikke. men røret er pressa nedi med en hard bit pressa mellom rør og insug så den holder seg nede foreløpig. må ha en ny adapter, den som sitter på blokka. er av plast den å! ellers er peilepinneplasten knekt nede der det går over til stålrør så går ikke helt sammen der, så er vel ikke helt tett der da om det har noe å si!

 

dette er vel det eneste jeg vet om av feil. ellers ingen feilkoder. kom opp feil på throttle når e dreiv å fikla med vagcom, men etter justering av spjeld sletta jeg koden å nå kommer den ikke igjenn så nå er det 0 feilkoder.

 

hører turbo godt når jeg gir på å at den suger luft samt at den slipper ut via resirk. turboen er i like god stand nå som ny etter en sjekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

startet opp i dag! sto noe om eprom. sletta å da drev bilen å jage etter jeg sletta å gikk ujevnt, kjørte endel aggresivt. lambda gikk ogg op ned mellom + og - men mass flow viste kun max 80gs ved turtall opp mot 6500 på lavere gir. etter litt kjøring lader bilen bare 0.5bar og ikke mere. går ganske fint uten fjusk men lader å går ikke veldig bra. sjekka feilkoder på nytt ved stopp og da kom dette opp!

 

Saturday,31,January,2015,19:48:49:38220

VCDS Version: Release 14.10.0 (x64)

 

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 4B0 906 018 AA

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0006

Software Coding: 04201

Work Shop Code: WSC 00000

VCID: 60CF96C1E0D6EF210FB-5140

6 Faults Found:

 

16717 - Knock Sensor 2 (G66)

P0333 - 35-10 - Signal too High - Intermittent

17733 - Knock-Control: Cylinder 1

P1325 - 35-10 - Regulation Limit Exceeded - Intermittent

17735 - Knock-Control: Cylinder 3

P1327 - 35-10 - Regulation Limit Exceeded - Intermittent

17736 - Knock-Control: Cylinder 4

P1328 - 35-10 - Regulation Limit Exceeded - Intermittent

17734 - Knock-Control: Cylinder 2

P1326 - 35-10 - Regulation Limit Exceeded - Intermittent

17964 - Charge Pressure Control

P1556 - 35-00 - Negative Deviation

 

Readiness: 0000 0000

 

 

 

 

har bestilt tempsensor og ene bankesensor men tror det er blå den som kommer for grøn hadde dem ikke på lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.