#1 Skrevet September 15, 2014 Hei. Eg har nettopp kjøpt en gti,har skiftet topp pakning å reg reim. Men har et problem at den fusker på tomgang å blir ikkje bedre opp på turtall, noen som har en formening på hva dette kan vere ? Der er nye plugger, nytt fordelerlokk å rotor,pluggledninger er også byttet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2014 Bedre når kald? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2014 Trippel sjekket registrert og justert tenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2014 Hvis ikke regreim er timet feil, ville jeg ha sett på dyser og bensinmengdefordeler. Søk opp en tråd startet av meg, der finner du masse tips angående PL som ikke går skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 15, 2014 Den er like gale kald.. register reima står korekt å tenninga stod 7 grader feil då eg kjøpte den så det vart justert så der skal vere bra fekk hjelp av Andreas Olsvik. Men vi fant ikkje ut av fuskinga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 15, 2014 Hvis ikke regreim er timet feil, ville jeg ha sett på dyser og bensinmengdefordeler. Søk opp en tråd startet av meg, der finner du masse tips angående PL som ikke går skikkelig. Okei, da skal eg sjekke opp den tråden dysene såg ut til å vere nye så lure på dinna bensinmengdefordeler kan vere problemet. Noen god måte eg kunna testa dysene slik eg såg st dem funka ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2014 Start med å sjekk bensin trykket. K(E)-jet er svært følsomme for veike pumper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 16, 2014 Okei, da skal eg sjekke opp den tråden dysene såg ut til å vere nye så lure på dinna bensinmengdefordeler kan vere problemet. Noen god måte eg kunna testa dysene slik eg såg st dem funka ? Napp ut ei og ei dyse, stapp den nedi ei gjennomsiktig flaske, tenning på og løft på tallerkenen som er i bensinmengdefordeleren. Da ser du hvordan sprøytebildet er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 24, 2014 Då har eg skifta bensinpumpe i tank å bytta coil. Men den fusker ennda, den går bra på halv gass men når eg gir fullgass fusker den mye å så kommer den litt å så fusker den igjen. Er det dinna bensin mengdefordeler som kan vere problemet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2014 Monter bredbåndslambda så vet du hvor feil det er. Er det WRU på PL? Saken på sida av blokka. Vis den går bedre når kald så er det denne som tuller. Bensin filter i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2014 Monter bredbåndslambda så vet du hvor feil det er. Er det WRU på PL? Saken på sida av blokka. Vis den går bedre når kald så er det denne som tuller. Bensin filter i orden? WRU ka er det ? bensin filter er ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2014 Er det riktig type plugger i motoren? Fjusker den på tomgang? lambda og vanntempsensor bør også testes. Men den burde ikke fjuske mye hvis en av disse er gåene... K-jetronincen har heller ikke noe godt rykte på seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 25, 2014 Er det riktig type plugger i motoren? Fjusker den på tomgang? lambda og vanntempsensor bør også testes. Men den burde ikke fjuske mye hvis en av disse er gåene...K-jetronincen har heller ikke noe godt rykte på seg... Helt nye plugger spesifisert til motorn er litt fjusking på tomgang men ikkje så mye som før, spørst om eg må sjå på vanntempsensor å lambda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 25, 2014 Var borti en eldre audi 80 som var fryktelig kranglete hele tida, og etter masse feilsøking og bytting av deler fram og tilbake fra delebil endte det opp med at det var lambda sonda som ene og alene var synderen. Det var en 2.0 med monopoint mener jeg, men uansett så viser det at ei sonde kan gi en del tull av og til. Den audien var det ingen feilkoder på heller. Om du har mulighet til å prøve ei sonde så ville jeg kansje prøvd det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 25, 2014 K-jetronincen har heller ikke noe godt rykte på seg... Disse har KE-Jetronic. Prøv å få lånt en BMM som du veit fungerer og test den. Samme med dyser, om sprøytebildet ikke så bra ut. Jeg er 90% sikker på at én av disse to er synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 25, 2014 Disse har KE-Jetronic. Prøv å få lånt en BMM som du veit fungerer og test den. Samme med dyser, om sprøytebildet ikke så bra ut. Jeg er 90% sikker på at én av disse to er synderen. Då får eg ta meg en grundig test av dysene å se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 25, 2014 Disse har KE-Jetronic. Prøv å få lånt en BMM som du veit fungerer og test den. Samme med dyser, om sprøytebildet ikke så bra ut. Jeg er 90% sikker på at én av disse to er synderen. Forbedret utgave? Eller bare mindre dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 25, 2014 K-jet = full mekanisk. KE-jet er elektronisk Korreksjon mot lambda. Men dette er 1985 teknologi så ikke akkurat diagnose port på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 26, 2014 Forbedret utgave? Eller bare mindre dårlig? Jeg liker K-Jet bedre, men så har jeg ikke hatt noen med K-Jet som har køddet som KE-Jet heller:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 17, 2015 Tørket av støvet av golfen nå i helgen får å finne ut av fuskingen. Men finn faen ikkje ut av det. Blien går fint på tomgang litt små jaging. Har nå byttet dyser dyse slanger 2 stk bensinmengde fordeler til å med prøvd Kr sitt bensinsystem,byttet gass spjeld luftfilter, bensin pumpe i tank å trykk pumpe,lambadsonde å vanntemp sensor på siden av blokka. Registeret står rett ny fordeler er montert ja så å si alt begynner å bli frustrert av heile greia Når en gir gass holder den til bake å kommer fort på turtall etter litt visst en pumper gass smeller det luftfilter huset. Noen som har en idé på ka det kan vere ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 17, 2015 Fordeler står vel riktig? Og vi skjøt vel tenning til 7 gr.sist? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 17, 2015 Ja fordeler skal stå rett ditta sjekka du opp da du skifta topp paknkng har ny fordeler på men satt det på rett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 17, 2015 Og de BMF du har prøvd, de veit du fungerer? Tallerkene beveger lett på seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 17, 2015 Og de BMF du har prøvd, de veit du fungerer? Tallerkene beveger lett på seg? BMF ka e det ? Har ikkje mykje peiling på ditta systemet der talerken har god bevegelighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 17, 2015 Ser jeg har surret før i tråden og skrevet BMM for bensinmengdefordeler. BMF er latskaps-forkortelse for bensinmengdefordeleren:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...