Bytte spylevæske tank på en touran 2007

Anbefalte innlegg

Er det noen så har en grei how to do dette.. kona ble påkjørt av brodern sin, og har nå endelig fått byttet radiator support og støtfanger og grillen og lykt, men så ser eg det lekker av spylevæske dunken. Har prøvd å søke og google uten hell, må eg av mer skjermer og alt, eller finnes det en enkel måte å gjøre dette på..

Nå kan eg bare fylle på en halvliter uten at det renner ut igjen, holde jo en stund men ikke optimalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen så har en grei how to do dette.. kona ble påkjørt av brodern sin, og har nå endelig fått byttet radiator support og støtfanger og grillen og lykt, men så ser eg det lekker av spylevæske dunken. Har prøvd å søke og google uten hell, må eg av mer skjermer og alt, eller finnes det en enkel måte å gjøre dette på..

Nå kan eg bare fylle på en halvliter uten at det renner ut igjen, holde jo en stund men ikke optimalt :)

Du kan prøve å se hvor det lekker ved å ta av "grillen" rundt høyre grøftelys.

Ellers må du av med støtfangeren. Skruer i skjermkanten pluss av med grillen og skruer bak denne. trekk støtfangeren fram. Få hjelp, en person på hver side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtfangern og grill har eg hatt av flere ganger på denne bilen :) , ser nå det er ett hull i spylevæske tanken, sikkert sprukket når den dumme opelen traff bilen vår, men ser ikke hvordan eg skal klare å få denne ut,

uten å måtte demontere hele fronten igjen, dumskap at eg ikke kikket nærmere på denne når eg hadde alt av, men må vel gå ant å få den

uttav uten å måtte ta av hele fronten igjen..

Ho får leve med lavt nivå på tanken en stund tror eg :)

Håpte derfor noen hadde en meget god løsning, enten via innerskjermen eller noe.. Ser ikke ut som den kan gå fremover da eg skimtet det var

en ramme rundt den, så den må enten vippes ut på en måte, ellers så har eg arbeid lenge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk greit å bytte den, av med plast fangern, ut med lampa, og skru løs selve støtfangern i metall, og løsne radiator support, og bend ut så den gamle smatt ut av det lille rommet så var, optimalt så burde man vel skrudd av alt overnevnte, men det hadde eg ikke tid til i vestlandsstorm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.