#1 Skrevet September 16, 2014 Hei:) Hadde turbohavari i januar,turbo er byttet,olje/oljefilter å alt sånn er byttet. Men etter at jeg fikk bilen i orden ryker den mye blå/grå/hvit når den startes opp og kjøres når den er kald. Lukte ikke godt heller.. Har tenkt på om det kunne være problem med toppakning,men ingen tegn på på det verken på olje eller kjøleveske.. Noen som vet/opplevd samme? Har også når jeg trør på gassen så høres det som noe som vibrer/er løst under motor som jeg ikke finner ut av,noen som har opplevd samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2014 Orginal turbo eller kina? Sjekket at registeret er korrekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2014 Er en fabrikkoverhalt orginalturbo. Registere skal være i orden,ble byttet for 1år siden av merkeverksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2014 Kan vel være en mulighet at røyken kommer fra olje i eksosen etter turbohavariet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2014 Ca 10min kjøring få blir det nok rent i eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 16, 2014 10 minutt kjøring etter turbo havari ? Tar nok lenger tid enn det om akslingen har knukket og all oljen som slapp igjennom ligger i eksosen og katalysatoren, kan ta veeeeldig land tid før man blir kvitt alt. En t5 vi skifta turbo på hadde hatt havarert, der måtte vi kjøre flere turer før det ga seg, tipper 3 timer til sammen. Hvor langt har den gått siden bytte av turbo ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 16, 2014 Bilen har sikkert gått 7000km etter bytte:p så er vel neppe det. Om det ikke ligger i eksospotter eller katalysator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 19, 2014 Virker som at bilen bruker litt mer olje enn før og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 24, 2014 ingen som har opplevd noe lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...