Audi A5 3.0 TDI manuell, problemer ved høyt pådrag

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Har en 3.0tdi som kjennes ut som holder igjenn når jeg får høy fart å drar på oppåver i tunneller og der det er høy stigning, det kjennes ut som den drar i 2 sekunder, og holder ijenn i 2 sekunder, osv. har også opplevd det samme på flaten i veldig høy hastighet. Lurer på om noen vet hva dette kan være?

Den gjør også noe lignende i bratte nedåverbakker hvis jeg gir ca. halv gass, den holder bare igjenn istede for å dra ivæi. når jeg kommer ned på flaten er den helt normal igjenn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sikkert det er samme problem, men:

Vet at noen Golf TDI har fått motorstop i bratte bakker, spesielt i lav hastighet (inn mot kryss). Disse ble, etter flere forsøk, fikset hos Møller. Jeg vet ikke hva som var galt, sikker noen få forumet som vet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kan det være flere ting.

Kan være at laddetrykket blir for høyt, og den må regulere dette ned. Annen mulighet er tilførsel av diesel, at f.eks dieselfilteret begynner å bli tett og den klarer ikke å levere nok. Men det kan også være mye annet. Likhetstrekket med dem to første scenarioene er jo at du nærmer deg maks ytelse på motor. Forsøk å få lest ut feilkoder, og evt logget verdier på MAP, LMM, N75, EGR

Logikken på sistnevnte eksempel klarer jeg ikke å se sammenhengen på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette kun er et fultpådrag problem, er jeg helt enig med siste innlegg.

Les ut feilkoder.

Logg ladetrykk og dieseltrykk, når feilen oppstår.

- å bytte dieselfilter er jo fort gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt stemme det du sier at ladetrykket blir for høyt. :)

Skal se om jeg får lest ut noen feilkoder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.