Anbefalte innlegg

Høyre hjullager forran er gåent på vw golf gtd 2012 blir det dekket av garanti ettersom bilen er ganske ny og hjullager skal vare lenge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt avhengig av km stand, men normalt skal et hjullager vare lenger enn 2 år ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic.men hvilke dekk og dim kjører du på? Og kjenner du slakk i hjulageret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 225/35/19 kjenner det ikke men det suser og uler veldig når farten blir høyre og når jeg svinger til den ene siden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk kjøpslov er 5 år, skiftet akkurat er hjullager bak på en 2011 modell golf her om dagen. Det ble dekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk kjøpslov er 5 år, skiftet akkurat er hjullager bak på en 2011 modell golf her om dagen. Det ble dekket.

Sålenge ikke bilen er importert uten utvidet garanti såklart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 225/35/19 kjenner det ikke men det suser og uler veldig når farten blir høyre og når jeg svinger til den ene siden

Kom dette spesielt etter du skiftet til 19" har akkurat det samme på min men har konkludert med at det er dekka 215 35 19 dunlop gi en lyd her om du får bekreftet at det er hjulager. Eg jekket opp min bil her om dagen ,men finner ingen slark heller ikke ulyd når eg vrir på hjulet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har kjørt med det lenge uten problem, møller får nok se på det i morgen tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom dette spesielt etter du skiftet til 19" har akkurat det samme på min men har konkludert med at det er dekka 215 35 19 dunlop gi en lyd her om du får bekreftet at det er hjulager. Eg jekket opp min bil her om dagen ,men finner ingen slark heller ikke ulyd når eg vrir på hjulet.

Hei. Vil bare si at jeg har opplevd på 3 biler nå at hjullager er gåent uten at det kjennes slakk. På min egen Passat havarerte hjullager når jeg hadde oppe oppheng for bytte av bærearmer. Ingen ulyd før bytte av bærearmer, mye lyd etterpå (ved kjøring, ikke ved å snurre hjulet rundt, og som sagt ingen slakk). Tok en sjangs på at det var lager som laget støy, byttet, og alt ok etterpå. En kamerat sin 2000 modell A6q omtrent akkurat likt. Lager-støy ved kjøring, ingen støy eller slakk når en snurret på hjulet. Byttet lager, alt ok etterpå. Samme leksa på en kollega's 2006 A4 fwd. På denne var det riktignok litt lager-støy når vi snurret hjulet, men på denne så kom lageret ut i deler når vi skulle bytte. Lageret gikk rett og slett i oppløsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm hvordan finner eg ut hvilket lager som er kaputt då? Bytte begge fremme? Er møkklei støyen høres ut som en gammel drittbil.. Derfor blir det kjørt mest golf 1 for tia..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm hvordan finner eg ut hvilket lager som er kaputt då? Bytte begge fremme? Er møkklei støyen høres ut som en gammel drittbil.. Derfor blir det kjørt mest golf 1 for tia..

Jeg synest det er greit å bytte begge lagrene når jeg først er i gang liksom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klarer å lytte deg fram til hvilken side bråket kommer fra som regel når du sitter å kjører i bilen :)

Ofte kjenner man ikke slakk siden nav og drivaksel er skrudd presser dette sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK eg har vært borti ein del dårlige hjulager oppigjennom og eg har aldri tidligere vært i tvil om hvilke lager som har vært kaputt. Eg bestiller 2stk nye fremme så satser eg på det er i orden etterpå. Garanti og reklamasjonstid er over for min del. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.