Anbefalte innlegg

Har hatt en tråd her inne før om dette problemet men den er nå borte etter problemet med forumet tidligere i år,så lager en ny.

Problemet mitt er følgende. Byttet lambda 5 juni 2013 da den var defekt. Bilen nøkket,dro ujevnt og var lat. Etter bytte ble bilen strøken og har fungert bra helt frem til mai 2014. Når jeg nå gir gass så er det ikke aggressiv nøkking men mer myk fusking ala gyngete. Bilen sluttet også å gå på tomgang så fikk lest av i dag og defekt Lmm var årsaken til tomgangsproblemet men bilen går ujevnt ennå ved pådrag. Nå er det ingen feilkoder som dukker opp på motor. Har en delebil stående som går klokkerent så prøvde coiler,plugger,gasspjeldsensor men ingen bedring. Har plukket ut turbo og den er sprekkfri,fri for slakk i aksel,oljepumpe er ny og bilen bruker ikke olje. Har tatt vekk cat og kjørt med decat men ingen bedring så da er iallefall ikke cat tett. Har prøvd div N75 ventiler både H og J men ingen bedring. Intercooler er trykktestet og er tett. Samme med intercooler bjelke. Eneste jeg ikke har byttet er resirk og føler på intercooler og tempsensor på innsug og magnetventilen under innsuget og ikke sjekket turbotrykk. La merke til noe når jeg tok ut lambda og det var at på 40% av tuppen på lambda var det litt hvitt ( vil det si at bilen går magert) men pluggene så bra ut. Begynner å bli rimelig lei så om noen har noen forslag så hadde det vært flott.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i dag byttet lambda og nå går bilen jevnt under kjøring og bedre trekk kraft men er fortsatt myk napping ved pådrag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.