#1 Skrevet September 17, 2014 Hei, har ett spm ang dieselforbruk på passaten. Det er en 115hk AJM motor, kjører 4 dager i uka til og fra skolen, ca 3,5mil hver vei. Ligger rundt 90-100 km/t hele strekningen. Jeg synes forbruker er litt høyt ? Ligger på 0,73-0,75. Synes også at bilen er mye treigere enn før, kommer ikke like fort opp i fart, dårligdrag rett og slett. Må høyt opp på turtallet før det skjer noe. Noen som vet om noe som kan være galt ? Toppakning ble byttet i sommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2014 Den skal du vel kunne kjøre på ca en halvliter? Hva er årsak til toppakningsskiftet, var det registerhavari så kan det være skadde ventiler som ikke er skiftet. Kan også være at timingen på remmene ikke er skikkelig. Hull i turbotrykkslanger som følge av hardhendt demontering/montering, evt slangeklemmer som er glemt å trekke til så det lekker turbotrykk. Evt at det er glemt å sette på noen slanger eller kabler? Ta av alt av deksler og ta en skikkelig runde på ledninger, slanger og slangeklemmer. Kan også være lurt å sjekke tennngstidspunktet med diagnoseutstyr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 29, 2014 byttet toppakning da den var ødelagt og bilen brukte kjølevæske. Slipte toppen da kjølevæska hadde forsvunnet ved ventil 4. Byttet dieselfilter forrige uke, sjekket da alt av ledninger og kabler. De sitter like bra alle sammen. Har sett litt rundt på nettet og kan det være ventil n75 ? Kan denne ha noe med forbruket å gjøre ? Da jeg kjøpte bilen gikk den på ca 0.5 - 0.55 på den kjøringa jeg kjørerer nå. Ingen forandring på kjørestil, faktisk mer "langkjøring" nå. Kun til og fra skolen og ikke opp og ned gata 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...