#1 Skrevet September 17, 2014 Siden jeg lurer på å bytte eksosanlegg når jeg nå skal kjøpe Audi, kikker jeg litt på diffusorer siden jeg kunne tenkt meg dobbel eksos. Vil tro at noe sånt fort koster en liten bunke tuselapper originalt, så jeg har rett og slett bare Googlet litt for å se hva som finnes der ute. Da kommer man jo fort inn på eBay og jeg ser at flere tilbyr dette her. F.eks denne: http://www.ebay.com/itm/AUDI-A4-B8-S4-STYLE-REAR-DIFFUSER-QUAD-EXHAUST-PU-/270914710837?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f13c66d35&vxp=mtr Er dette bare å glemme, eller spiller det ikke så stor rolle hvor man handler slikt? Er det noen som vet om gode steder å handle slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2014 Eg har handlet en god del fra eBay, og det første en bør sjekke er feedbacken til selgeren en vurderer å kjøpe fra. Pass også på at dette er laget til din bil, spesielt Audi, om din bil er S-line eller ikkje. Les teksten, ikkje belag deg på den listen over applikasjoner. Kan også være en idè å lese litt igjennom tilbakemeldingene selger har fått, kanskje noen har erfaringer fra det produktet du vurderer å kjøpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2014 Original diffusor koster jo såvidt over 1000-lappen hos Møller, den uoriginale du linker til blir jo dyrere med frakt/toll etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2014 Hvis en ny fra Møller koster litt over 1000-lappen, er det jo ikke så mye å lure på. Jeg bare at de ofte lå på 2500-3000 hos noen stylingfirmaer, og antok at original kostet minst like mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 19, 2014 Jeg tok kontakt med Møller for å høre på pris, men de sleit veldig med å finne rett diffusor. Ga de reg.nr på en bil jeg har kikket på (som er den typen jeg skal ha), men fortsatt fant de det ikke. Dette er litt av svaret jeg fikk: Det er en 4 syl.- motor på denne bilen. Tenkte måtte bruke diffusor fra 6 syl. Motor for å få åpning til eksos på begge sider. Delekatalogen er styrt etter chassisnr på bilen, når det kommer til ombygging så er det ikke så enkelt å se hva som passer om hverandre. Er mange å velge imellom i forhold til utstyr, motor, modell osv. Møller skrev at prisen uansett var ganske lik uansett hvilken man skulle ha og til en S5 (som i følge Simons.se er den jeg trenger) ligger den på litt under 700,- inkl mva. Men så tok jeg etterpå kontakt med Bilens Eksosanlegg AS for å høre på pris på et dobbelt Simons-anlegg. De kunne sjekke pris på diffusor, så jeg takket ja til det for å høre om de fant rett. De hadde også vært i kontakt med Møller, men heller ikke de funnet ut eksakt hvilken jeg trenger. Men pris fikk jeg uansett, den lå på ca 3000,-. Hvordan i all verden kan prisen skille såpass mye når det kommer fra samme kilde? Er det Bilens Eksosanlegg AS som legger på en del her, eller har noen misforstått et eller annet et sted på veien? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2014 De skal vel ha litt provisjon for å kjøpe delen for deg, samt timepris for demontering og montering. Du kan jo forsøke selv å kikke i delekatalogen på http://www.partscats.info/ og se om du selv finner riktig del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2014 (endret) Hvilken bil er det du skal ha difuser til ? EDIT: Se denne tråden for svar: http://forum.vacn.no/showthread.php?269781-A5-S-line-diffuser-2010-mod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 20, 2014 De skal vel ha litt provisjon for å kjøpe delen for deg, samt timepris for demontering og montering. Tja...virket ikke sånn. Jeg fikk en pris på eksosanlegget og det var inkl demotering og montering av medbrakt diffusor. . Dette er den type bil jeg kikker på: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51711984&searchclickthrough=true I følge Simons.se er det da diffusoren til en S5 jeg skal ha. Men det virker jo rart at den skal passe på en A4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2014 Demont og mont tar 3 min, så det kan du gjøre selv Hadde gått for 1 utblås på hver side, 4 kan bli i overkant, samt at du kan bruke den orginale 3.0 difuseren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 21, 2014 ...samt at du kan bruke den orginale 3.0 difuseren. Som også er MYE penere enn diffusoren fra S4/S5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 21, 2014 Er det diffusoren til A4 3.0 TDI dere tenker på? Slik som denne? Er det noe forskjell på 4 eller 2 utblås annet enn design/utseende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 21, 2014 Diffusoren på bildet du la ut er non S-line. S-line 2 utblås: S4 4 utblås: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 21, 2014 Skal ærlig innrømme at det så penere ut med diffuseren til enkel blås ja. Men om jeg da bestiller en diffuser til en Audi A4 3.0 S-line, så får jeg rett versjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 21, 2014 Skal ærlig innrømme at det så penere ut med diffuseren til enkel blås ja. Men om jeg da bestiller en diffuser til en Audi A4 3.0 S-line, så får jeg rett versjon? Ja hvis bilen du har/kjøper har S-line eksteriør. Husk at veldig mange, både forhandlere og private blingser veldig mye på dette området. De tror bilen har S-line fordi det er S-line emblem på forskjermene, noe som ikke alltid stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 21, 2014 Skal være S-line på de jeg har kikket på. Men hva er beste måten å finne det ut på? Ringe Møller og oppgi reg.nr? De kan vel finne det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 21, 2014 Nei det ser du enkelt. S-line: Ikke S-line: S-line interiør har sort tak, logoer på ratt og seter samt egen girkule. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 21, 2014 Dette er en av bilene jeg har kikket på: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51711984&searchclickthrough=true Denne har logo på ratt og seter. Men så er det vel sånn at den kan være S-line inni og ikke utenpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 21, 2014 Det stemmer, bilen i annonsen har S-line interiør men ikke eksteriør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 21, 2014 Er det rart man blir forvirret...står jo i annonsen at det er S-line eksteriør også. Nå maser jeg fælt, men ville du tatt en rask titt på denne også? http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=50421674 Har den S-line eksteriør da? For her står det også at den har både innvendig og utvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 21, 2014 Samme her desverre, kun S-line interiør. Som sagt, veldig mange som tar feil her. Ser det daglig, til og med Møller blingser mye på dette området. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 21, 2014 Men om jeg har skjønt det riktig så har denne faktisk S-line eksteriør? http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=51745439 Om jeg endelig ar skjønt hvordan dette fungerer, så har alle bilene med denne diffuseren (med hull i) S-line? Er det noen andre, bedre måter å se dette på? Og hvordan i all verden kan Møller ta feil på dette? Får ikke de opp all informasjon om bilene i sitt system når de plotter inn reg.nr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 21, 2014 Gudene vet hvorfor Møller tar feil, mulig det fort i svingene hos de. Den du linket til sist har S-line både innvendig og utvendig ja. Du ser det som du nevner på diffusoren bak, den er grå med "netting" i midten. Legg merke til tåkelysdekslene på bildene, de skrår forskjellig vei ved grillen samt at "catkilleren"/listen listen i midten nederst er grå på S-line og kan skrues av. På biler uten S-line er det en del av fangeren i samme farge. Synes veldig godt på nært hold. S-line: Ikke S-line: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 21, 2014 Aha, nå ser jeg forskjellen på grøftelysene ja. Har kikket en del på foskjellige fronter tidligere, men aldri lagt merke til dette før du sa det. Da vet jeg om et par som blir skuffet når jeg ringer for å få litt info om bilen og nevner at bilen ikke er S-line på utsiden. For begge bilene jeg har kikket på er, i følge annonsen, 2x S-line. Men som du sier, er nok mange som ikke vet/ser/skjønner forskjellen på S-line og ikke. Takk for god hjelp ihvertfall, det gjør letingen etter ny bil vesentlig enklere. Og er det bare meg, eller er det ganske vanskelig (med mindre man skal bruke 400-500k på en bil) og finne biler som faktisk har S-line både utvendig og innvendig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 21, 2014 Samme her desverre, kun S-line interiør. Som sagt, veldig mange som tar feil her. Ser det daglig, til og med Møller blingser mye på dette området. Men den lista på kanalen kommer jo ikke på alle b8ene. Hva bestemmer om bilen har den da ? F.eks de bildene lenger opp der du viser forskjellen så har s-line bilen den og den uten s-line mangler den. Men begge disse finn.no bilene har den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 21, 2014 Men den lista på kanalen kommer jo ikke på alle b8ene. Hva bestemmer om bilen har den da ? F.eks de bildene lenger opp der du viser forskjellen så har s-line bilen den og den uten s-line mangler den. Men begge disse finn.no bilene har den... Dette har ingenting med S-line å gjøre i Norge. Det er H.A Møller som har bestemt at alle biler levert gjennom deres kanaler skal ha sidelistene som standard, slik er det ikke i feks US (som noen av eksempelbildene jeg brukte er fra) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...