#1 Skrevet September 17, 2014 (endret) Problemet forsvant etter bytte av bensinfilter og coilpakke. Rart det ikke komm ut feilkoder på problemet. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt med dette. har googlet en del men enda ikke funnet noe som ser likt ut. Når det blir trykk eller belasning er det som om motoren sperrer kraftig. Når jeg slipper gassen litt så kommer den seg igjen plutselig og drar som den skal. Er liksom enten eller. Pluggene er byttet. mye rykking når den sperrer på lavt turtall, på høyt turtall er det samme rykkinga men merkes mindre siden motoren ikke har samme belastningen. Problemet er uavgengig av turtall. Er trykk/belasning som gjør at bilen sperrer. Er ikke snakk om ujevn gange, men sperring på turtallet/bensin-teninngskutting av noe slag. Har hatt bilen på et lokalt verksted, hvor eneste feilkode som ble lest ut var p0441 som sier "EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow Possible Symptoms" men vet ikke om dette er grunnen Får ikke opp noe motorlampe hadde et hull i trykkslangen fra turboen, kjørt med dette siden jeg kjøpte den for noen måneder siden tydeligvis. Byttet slangen og bilen gikk mye bedre. 40-50 mil etter dette kom problemet. På tomgang fusker den litt. sviver fint men innimellom er det akkurat som den får et lite kutt. spesielt hvis automatkassa står i gir slik at motoren får litt belasning. Har noen opplevd det samme?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2014 Kan jo hende at en annen slange gikk lekk etter trykket ble gjenopprettet. Er jo endel slanger på disse som kan bli morkne etterhvert. Det siste du nevner høres kanskje ut som en coil er i ferd med å ta kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2014 ja jeg tenker det samme angående morkne slanger. min logikk tilsier at det kunne vært en slange som styrer wastegate så motoren kutter pga for høyt turbotrykk, men jeg trodde slikt ble lagret på diagnosen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2014 Njaa du skal ikke stole blindt på diagnose systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...