Golf V GT 1.4 TSI motor problemer

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg har vært uheldig med min 07 Golf GT 1.4 TSI

 

Pluttseli begynte den og fjuske litt, og bruke olje sammt merkli overgang fra kompressor til turbo.

 

Etter mye feilsøking osv så er det resultert til att eg leverte den til møller for ein grundig sjekk sammt komp test.

 

Testen viste att det var gjennomslag på cyl 4.

 

Møller presterte og si att dem skulle ha 55k for og opne og evnt bytte stempel. Noe som var totalt uaktuellt for min del.

Så jeg har ikkje fåt bilen hjem og fåt tatt av toppen enda, men er det noen som har vært borti lignende?

 

Er det foringer i sylinderene på desse?

 

Er det muli og bruke andre TSI motorer i golf? skoda,nyere golf osv?

 

Takker for alle hjelpelige svar!

 

(grunnen for att jeg ikkje har fått den hjem og begynnt er att falken klarte å sleppe den i fritt fall av falkenbilen så den ble jo knust fremme/bak og hele under) makan til folk!

 

Stein Arild

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har vært skikkelig uheldig!

 

Har du fått noen tall på komp test fra møller?

 

Og hvis Falken har mista bilen din er det vel snakk om ganske omfattende skader?

Blir vel et forsikringsoppgjør her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja falken skadet bilen for ca 30 000,- :( mn er reparert nå vist! mailet møller etter resultatet på komp testn nå,kommer tilbake til det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært mye borti dette på disse motorene, skiftet mange stempler og overhalt mange av disse motorene.

Men har som regel vært på syl.2 stempelet har gått i oppløsning (sprekker imellom oljering/komp). Sjekk dysene godt for koksing.

Hadde selv en bil som stempelet knuste på syl.2, fikk reddet sylinderveggen men selv med 1.nytt stempel, ringer til resten ++ alt du trenger så havner du fort på 25-30k i deler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar Bjørnar :)

 

Det hørtes veldi ut i deler da? grettnokk med pakninger osv, men fikk jo pris av møller på 4 stempel, å det var ca 10 000,- så kommer det jo bolter å pakninger pluss pluss allt ettersom hva som er galt. Men nyoverhalt motorblokk med topp fra sverige koster jo 25 000, da er jo det en mye lettere sak å bare bytte allt over :S Målingene på motoren var : 1=14,6 2=10,7 3=12,9 å den siste fekk dei ikkje måling på... Hva er nomale tall her?

Har du andre tips siden du hadde splittet flere av desse motorene før? kan gjerne ta det på PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd å sei det men kvaliteten på motorene i VAG er ikke mye imponerende... Eg har selv måttet ut med mye penger for å få fikset en VAG motor. Lykke til håper det ordner seg for deg på en grei måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, mulig prisene er endret da dette er noen år siden nå. Var med nytt register, kjedestrammere ++ ALT da. Blir endel i pakninger/skruer osv. selvom man ikke skulle tro det.

På bilen min var komp på syl. 2 = 0.0 :D

Men pleier og ligge på 7-8 ett sted, stempelet deler seg ikke ordentlig før du får det ut og i hånda som regel.

Ganske basic skruing egentlig men mye jobb, hon sylinderene uten underspylingsdysene i. Vær 200% nøyaktig når du timer register da det skal nesten ikke noe avik

på G40 før du får motorlampe hvis det blir feil. Pass godt på når du monterer toppdeksel/kammer i så ikke vippearmer flytter seg/faller av, lag gjerne noen styringer av de gamle skruene så går det nok bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registeret er heldigvis helt nytt, allt av deler der er byttet. å har ein audimekaniker som skal ta registerbiten, men er nokk ein hel del skruing.. men gler meg litt til og komme igang og ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.