#1 Skrevet September 17, 2014 Kjøpte meg en 07 2.7tdi for litt siden. Problemet er at en gang iblant så kommer det en god del lysblå røyk fra eksosen,det varer under ett minutt og så er det over. Det minker ved gasspådrag(ingen røyk ved full gass) det kommer mest når jeg ruller i gir for så å gi litt gass. Det kan virke som dette skjer når dpf har regenerering for eksosanlegget blir veldigt varmt(knitrer) Det er ingen feilkoder og turbo virker fin. ikke unormalt med olje i trykkrør heller. Møller mente det kunne være kondens i eksosanlegget som koker når regenereringen pågår... Noen som har tips ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2014 Jeg har vært borti 2stk slike motorer som har hatt utette dyser.. Gjerne ved motorbrems så lekker disse små mengder diesel inn i forbrenningskammer, og da ryker det relativt mye.. Men jeg mener dette var mer hvit røyk som luktet sterkt.. Rep løsningen da er å skifte dyser (BILLIG) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 20, 2014 Det lukter skikkelig eksos når det skjer ja. Den har forøvrig en "rykkete" nedbremsing når jeg slipper gassen. Jeg har fremdeles garanti på den så jeg vil til bunns i dette før den går ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2014 Da ville jeg satt den inn fort som f... før garantien forsvinner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...