#1 Skrevet September 18, 2014 Har fått et bremse problem på Einzeren min,ALT er nytt br.rør,br.slanger,claippere,hovedsylinder,det er påmontert Strupeventiler fra scirocco og skivebremser bak fra mk2 gti.Har luftet i timevis og får ikke pedal,dette skal jo være en rett frem sak i utgangspunktet.Lurer på om det er samme hvilken vei strupeventilene står????: bh :: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2014 Har vært borti det samme en gang då måtte bremsekraftforsterkeren byttes for å få orden på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2014 Strupeventiler skal skrues rett i Master sylinder. Luftes med å trykksette (0.5-1bar) bremsevæske tanken. 199kr på Bilxtra. Pumpe lufting fører i mange tilfeller at en trykker så dypt at en presser stempelet i master til et område som er rustet og en dreper tettningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 18, 2014 Ja men jeg skulle jo ha fått br pedal uansett om br kraft forsterkeren var defekt Har vært borti det samme en gang då måtte bremsekraftforsterkeren byttes for å få orden på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 18, 2014 jeg satt de på samme sted som de orginale var plassert,reinte med at det skulle bli det samme,har trykksatt systemet under lufting også men igenting funker Strupeventiler skal skrues rett i Master sylinder. Luftes med å trykksette (0.5-1bar) bremsevæske tanken. 199kr på Bilxtra. Pumpe lufting fører i mange tilfeller at en trykker så dypt at en presser stempelet i master til et område som er rustet og en dreper tettningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 18, 2014 Ja men jeg skulle jo ha fått br pedal uansett om br kraft forsterkeren var defekt Dette var på Petter Lønning sin Jetta mulig eg husker feil men då får evt han arrestere meg. Mener å huske at vi ikke fikk pedal i det hele tatt. Å feilen vi gjorde var som Hans sier at vi presset stempelet for langt inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2014 Nå har jeg prøvd med to forskjellige hovedsylindre i dag,den første var helt ny og den siste jeg satt på nå i kveld var gammel og det var fremdeles likt,det jeg tenker litt på er om stemplene i calipperene bak ikke skrur seg ut for hvis jeg pumper 15-20 ganger på pedalen virker den fin,og så venter jeg 20 sek så er pedalen like dårlig igjen Dette var på Petter Lønning sin Jetta mulig eg husker feil men då får evt han arrestere meg. Mener å huske at vi ikke fikk pedal i det hele tatt. Å feilen vi gjorde var som Hans sier at vi presset stempelet for langt inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2014 Hvilken orginale? De 30cm ned på røra? (skal fjernes) "bolt" delen skal not master sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 18, 2014 Ja jeg har fjernet de som var der fra før og montert de nye på samme sted,anntar at det ikke skal gjøre noe forskjell om de står montert rett på mastersylinder eller 30cm nede på br.rørene der som de andre var montert Hvilken orginale? De 30cm ned på røra? (skal fjernes) "bolt" delen skal not master sylinder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 19, 2014 Dumt spm, men du har ikke bytta om høyre/venstre caliper? Da sitter ikke luftenippel øverst og du får aldri lufta ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 19, 2014 I hvilken rekkefølge lufter du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 19, 2014 Nei calipperene er riktig vei,luftenipplene opp Dumt spm, men du har ikke bytta om høyre/venstre caliper? Da sitter ikke luftenippel øverst og du får aldri lufta ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 19, 2014 Begynner med H bakhjul så V bakhjul og så H forhjul og til slutt V forhjul I hvilken rekkefølge lufter du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 19, 2014 Begynner med H bakhjul så V bakhjul og så H forhjul og til slutt V forhjul Regnet med det, men måtte sjekke I og med at du har prøvd flere hovedsylindere så kan jeg ikke helt se for meg at problemet ligger der. Det jeg da ville sjekket er luftenipplene på kalipperene. Jeg hadde lignende problem på bobla mi, og det viste seg at to av nipplene hadde litt skade på konen. Dette gjorde at de ikke lakk ut væske, men de slapp inn luft. Har aldri sett det før, men jeg byttet nipplene og fikk et helt annet resultat. Nå hadde jeg et annet problem også som gjorde at jeg måtte bytte hovedsylinder, eller rettere sagt reparere den siden jeg ikke hadde tid til å bestilel ny, men nipplene var ødelagte i hvert fall. Antagelig har jeg strammet de for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 19, 2014 Eg har kåla noke jævlig kvar gong eg har endret bremse oppsettet mitt etter at eg gikk fra gti lastventil til Scirocco 16v strupeventiler. Kjøpte den trykk på tanken saken i år pga bytte til Brembo big brakes og Scirocco 16v master. Hadde perfekt pedal på to runder og en etterfylling på tanken. Totalt 8min jobb og det er da dobbelt sett lufting fremme. Trykksetter tanken med et dekk som har lavt trykk, og setter på gjennomsnittlige slanger på lufte ventilen som går ned i en flaske der det alt er bremsevæske. Enden på slangen er da i bremsevæske badet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 19, 2014 Jeg har med godt resultat brukt den sugegreia fra Biltema. Fungerer alldeles utmerket på de jeg har prøvd den på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 19, 2014 Mindre rigging med den overtrykk saken. Og en slipper å måtte ha kompressor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 19, 2014 Mindre rigging med den overtrykk saken. Og en slipper å måtte ha kompressor enig i at overtrykk i tanken er enkleste og beste... MEN pass på trykket, har man 2,5bar i dekka som man ofte har og kopler medfølgende slange rett på hjulet er jeg redd den gamle slitne reservoaret kan si Poooof... pleier å strupe ned til under en bar-- mulig jeg er pyse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 19, 2014 Jeg har med godt resultat brukt den sugegreia fra Biltema. Fungerer alldeles utmerket på de jeg har prøvd den på. Kjøpte den jeg også, men det ble ikke rare resultatet av den. Den bare tømte kompressoren for luft. Du husker det vel Lars, du var jo til stede når jeg forsøkte den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 19, 2014 ,det jeg tenker litt på er om stemplene i calipperene bak ikke skrur seg ut for hvis jeg pumper 15-20 ganger på pedalen virker den fin,og så venter jeg 20 sek så er pedalen like dårlig igjen Caliperne kan du fint justere ut med caliperverktøyet, ellers er prosedyren for å justere stempelet å trekke opp håndbremsen helt til denne blir stram. Da er stemplene på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 19, 2014 Jeg har prøvd med den vacuum sugeren og trykk rett på tanken med luft fra et hjul vært oppe på verkstedet til kompisen og prøvd br.lufteren hannes,prøvd å presse br.veske i fra calipperen frm til tanken men INGENTING virker : bh :.Neste plan er å få tak i en blendenippel som jeg setter inn i en og en utgang på hovedsylinderen for å finne ut om det kan være en krets som kødder seg på ett eller annet vis - - - Updated - - - Setter stor pris på alle forslag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 19, 2014 Bruker også dekk med lite luft som trykk kilde. testet EN gang med 2bar... Tanken ESTE ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 19, 2014 Kjøpte den jeg også, men det ble ikke rare resultatet av den. Den bare tømte kompressoren for luft. Du husker det vel Lars, du var jo til stede når jeg forsøkte den... Joda, men den jeg har fungerer alldeles utmerket, ikke noe problem i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 29, 2014 Heisann Hans. Etter mye frem og tilbake her så har jo jeg funnet ut at jeg har feil master sylinder og så har jeg leitet litt rundt for å finne en,har du noe dele nr på den du bruker og er den bolt on elle må det byttes flere komponenter også???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...