Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en golf 3 vr6 der turtallet faller helt ned til 200-300 etter at jeg slipper gassen fra litt høyt turtall. Skyldes dette problemer med tomgangsregulatoren? Bilen har vert på verksted pga dorlig tomgang før (Starta ikke uten gass), og da viste de seg at tomgangsregulatoren fikk for mye luft pga noe slanger forige eier styrte med.

 

[spoiler=]WP_20140919_20_03_47_Pro2.jpg

 

 

På forhond takk

 

Mvh

Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som falskluft eller tomgangsregulator. Usikker på hvordan disse er satt opp, men det pleier å være en bryter på gasspjeldet som klikker idet gassen blir sluppet opp. På eldre audier er det mulig å justere denne litt. Justerer du for mye, kan den "henge" på turtall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se om jeg får sett etter litt falskluft i morgen ;) Turtallet låg på ca 400 før, så jeg prøvde å justere opp tomgangen litt... En skrue som gjorde at ikke det hjulet gassvaieren er festet til ikke gikk så lang tilbake

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte med nermeste verksted, og de hadde ikke utstyr til å ta diagnose på bilen. Funker det med en sånn kabel til rundt 500 lappen? Bare for å lese feilmeldingene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Sikkert noen i ditt område som har kabel også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell OBD2 dette?

 

[ATTACH=CONFIG]215999[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dette når jeg tok diagnose

 

[ATTACH=CONFIG]216159[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel ikke opp vedlegg..

 

Feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var feilkoder ja ;) Se om jeg får lastet det opp på nytt når jeg kommer hjem fra jobb

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg har kjørt den varm er det kun lambdaen som kommer opp... :confused:

Kan det være så enkelt som å bytte lambdaen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, den feilen kan komme av falskluft også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan komme opp feilmelding på lambda fordi om noe annet er problemet. MEn det finnes en måte å få testet lambdaen din på slik at du kan se sånn noen lunde om den er oki fordi om du ikke har vagcom.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet lambda, og sett etter falskluft... Ikke noe bedre :/ Skal motoren gå dårligere om det kommer startgass inn innsuget? Stoppa nesten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men sånn jeg har forstått der så er muligens N71 (Speed stabilization valve) inaktiv? Og etteleranet med G69 (Throttle Valve Potentiometer)

 

Hvor finner jeg dette på motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En lambdakode betyr ikke nødvendigvis at noe er galt med sensoren, men med hiddenene den leser av. I dette tilfelle, control limit surpassed. Altså at den leser at det er altfor lite eller for mye oksygen i eksosen i forhold til hiddenmaskinens kontrollverdier. Du kan lese av disse verdiene hvis du allerede har tilgang til vag-com. Hvis du går inn på 01 Engine -> 08 Measuring blocks så tror jeg det er kanal 32 eller 33 du leser av fuel trim verdiene. Hvis du ser tall lavere enn -10% betyr det at blandingen har for lite luft, siden den prøver å trekke fra bensin. Ser du verdier høyere enn 10%, legger den til bensin fordi du har for mye luft som kommer inn. Typisk en vakuumlekkasje.

 

Mange kaster bort mye penger på å kjøpe den delen som er nevnt i feilkoden.

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan godt hende at det er løsningen :) Lukter veldig bensin av eksosen, og bobbler godt :P Skal se på det i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Må ha skikkelig vag-com for dette? Har bare sånn billig kabel og vcds lite, og kom ikke høyere en kanal 7 eller 8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok ha registrert versjon av vcds lite for å få alle kanalene. Koster 600 kroner, vel verdt det for å diagnostisere mer presist. Er heller ikke sikkert det er kanal 32. Bare bla deg oppover til du ser prosentverdier som justerer seg opp og ned hele tida.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det vil virke med en sånn billig kabel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer for meg med billigkabel ihvertfall. VCDSlite er jo for eldre vag-biler, jeg har 99-modell. Hvis du har kontakt med bilen er det vel kun opp til softwaren å åpne opp alle kanalene som er sperret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å rens lmm med elektronikk rens, og sjekk sensoren som sitter på gasspjeldet. Min hadde dårligkontakt ved gasspjeldet da ble turtallet så lavt mellom girskift så den nesten døde ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verdt et forsøk da :P Har hendt at bilen stopper mellom girskift, men starter jo så fort jeg setter den i gir igjen. Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Limitations of VCDS-Lite compared to VCDS even if Fully Registered:

- No Advanced Measuring Blocks

 

Funker ikke med den som koster 99$ heller da? :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.